Citroën C4 Picasso: Akvárium

S dizajnom exteriéru veľa špekulovať nebolo treba. Avantgardné a futuristické tvary pôsobia nadčasovo, modernizácia priniesla autu prepracovanú prednú časť s novou maskou, svetlami a nárazníkom. Koncové svetlá majú novú 3D grafiku, exteriér možno oživiť aj kombináciou farby karosérie s čiernou strechou. V ponuke je jedna nová modrá farba a nové disky, obe sú prezentované aj na testovanom aute.

Pre modernú rodinu

Tak ako predtým, aj v interiéri je to celkom avantgarda. Vzdušný, presvetlený a priestranný je ako v nejakom lofte, až sa mi zdalo, že na pomery automobilu má toho skla až príliš. Na druhej strane je výhodou výborný výhľad do okolia, no k lepšiemu pocitu útulnosti tu chýbalo trochu viac súkromia, hoci materiály v kabíne sú na pohľad aj dotyk príjemné.

Na digitálnom štíte umiestnenom v strede palubnej dosky badať veľkú zmenu: horný 12-palcový displej rozdelený do troch sekcií dokáže zobrazovať navigáciu až cez dve bez toho, aby bežala aj na spodnom 7-palcovom. Pamätám si, ako ma to vytáčalo pred faceliftom, ktorý auto od tohto neduhu odbremenil. Nič sa však nezmenilo na tom, že väčšina funkcií vrátane klimatizácie sa ovláda cez dotykový displej, čo v spojení s nedobre reagujúcimi dotykovými tlačidlami v jeho okolí príliš odpútava pozornosť.

MPV si ľudia kupujú preto, aby mali dosť miesta a C4 Picasso ich v tomto smere nesklame. V bohato presklenej kabíne sa budú cítiť skôr ako rybičky v akváriu, nie ako v železnej konzerve. Pohodlné predné sedadlá vedia poskytnúť aj ľahkú masáž, ale majú iba úzku lakťovú opierku ako v autobuse. Medzi sedadlami je objemný box, v ktorom sa však predmety ťažko organizujú. Vzadu sú tri samostatné posuvné sedadlá, v zadnej pozícii poskytnú dostatok miesta na hlavu a nohy aj väčším dospelým, ak tu chcú sedieť traja, musia byť relatívne štíhli. Batožinový priestor dostal s faceliftom elektrické ovládanie piatych dverí vrátanie otvárania mávnutím nohy pod nárazníkom.

Jasné priority

V aute, ktoré je predurčené predovšetkým na každodenné úlohy s rodinou, nie je až tak dôležité, ako sa správa na limite v zákrutách. Riadenie je síce presné, neposkytuje informácie o dianí pod kolesami, ale auto ho sleduje poslušne. Pri rýchlejšej zmene smeru treba počítať s tým, že sa musí karoséria na poddajnom podvozku najprv viac nakloniť a dosadnúť na kolesá. Oveľa podstatnejší je však komfort pruženia, ktorý je na 17-palcových kolesách slušných. Problémy s odfiltrovaním má pri sekvencii viacerých nerovností, v zákrute dokážu auto s vlečenými ramenami vzadu rozhodiť.

So stredným naftovým motorom s výkonom 88 kW (120 k) to nie je C4 Picasso žiadny pretekár, ktorý by sa často dostával do kritických situácií. K rýchlej jazde nenavádza ani 6-stupňová prevodovka s hlučným radením a dlhými dráhami kulisy radiacej páky. Motor však poteší dobrým záťahom v strednom pásme, kultivovaným chodom a v neposlednom rade výbornou spotrebou. Po týždni ukazoval palubný počítač 5,4 l/100 km.

Niektorí jednoducho vyžadujú ešte trochu viac priestoru a praktickosti ako poskytujú bežné kombi, SUV či crossovery. Citroën C4 Picasso je každopádne alternatívou, ktorú pri výbere netreba prehliadnuť. Ponúka zaujímavo koncipovaný, variabilný a priestranný interiér a k tomu úsporný a živý motor. Treba mu pár vecí odpustiť a zvyknúť si, doterajšie predajné úspechy tohto modelu však ukazujú, že mnohí to radi urobia. Zmeny vykonané pri facelifte nepriniesli nič, čo by mohlo záujemcov odradiť.


GALÉRIA - 32 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ