Citroën C4 Cactus: Nové myšlienky

Model C4 Cactus mnohí vnímajú ako „socku za rozumné peniaze“. Niektoré detaily a ľahká konštrukcia tomu aj nasvedčovali. Ale, ako sa hovorí, dosť bolo rozkoše ... nová generácie je koncipovaná na presne opačné spektrum. Automobilka z neho vytvorila hodnotný a v mnohých detailoch až exkluzívny produkt kompaktnej triedy.

Okrem dizajnu sa zamerala aj na širokú personalizáciu – však koľko ľudí, toľko chutí. Exteriérové možnosti obsahujú 31 kombinácií, na výber sú 4 farebné balíky Packs Color (čierna Glossy Black, strieborná Silver Chrome, biela Anodised White a červená Anodised Deep Red). Naviac môže byť karoséria osadená známymi prvkami Airbump v spodnej časti dverí a na predný nárazník.

Rôzne nálady, rôzne riešenia

Podobne farebná fantázia pokračuje aj v interiéri. Citroën C4 Cactus ponúka päť druhov spracovania. Základná úprava je striedma a vycibrená so sivým látkovým poťahom sedadiel Mica Grey, sivou palubnou doskou a so sivými doplnkami na výplniach dverí. Úprava Metropolitan Red zvyšuje hodnotu interiéru svetlými a rafinovanými farbami látkových poťahov sedadiel Silica Beige, červenou linkou na palubnej doske ako aj béžovými prvkami na paneloch dverí a na schránke pred spolujazdcom. Úprava Wild Grey vyjadruje viac dynamiky, k čomu prispieva sivý látkový poťah sedadiel Silica Grey ako aj sivé prvky na palubnej doske a na výplniach dverí. Úprava Hype Grey navodzuje elegantný prémiový pocit, ktorý evokuje čierne kožené čalúnenie sedadiel Grainé Black a sivé prvky na palubnej doske a na výplniach dverí. Úprava Hype Red patrí do prémiového sveta, o čom svedčí aj béžové čalúnenie v kombinácii látky a kože a červené prvky na palubnej doske a na výplniach dverí.

Ako na lietajúcom koberci

Spomedzi technických chuťoviek vytiahnem jednu: tlmiče s progresívnymi hydraulickými dorazmi (Progressive Hydraulic Cushion - PHC). Princíp fungovania je jednoduchý. Kým klasické odpruženie tvorí tlmič, pružina a mechanické dorazy, tlmiče s progresívnymi hydraulickými dorazmi pridávajú na oba konce ďalšie dva hydraulické dorazy - jeden pre odskok a druhý pre útlm. V závislosti od podmienok pracujú v dvoch režimoch:

Pri ľahkom odskoku a útlme sa tlmiče a pružiny starajú o ovládanie vertikálneho pohybu bez toho, aby museli zapájať hydraulické dorazy. Ich prítomnosť však dovoľuje oveľa väčší rozsah zdvihu kolesa. Pri výraznom odskoku a útlme sa tlmiče a pružiny dostávajú až do kontaktu s hydraulickými dorazmi, ktoré následne progresívne spomaľujú ich pohyb a eliminujú nežiaduce zvuky z ich stretu na konci zdvihu. Na rozdiel od klasických konvenčných dorazov pohlcujú a rozptyľujú energiu nárazu. Tým pádom nedochádza k efektu nadskakovania na vozovke. Znie to naozaj veľmi dobre. Už nejaký čas sa šuškalo, že známy hydro-pneumatický podvozok nebude mať žiadneho nástupcu, ale že automobilka aj tak príde s niečím zaujímavým. A je to tu.

Aj pre fanúšikov virtuálneho sveta

Aj nový Citroën C4 Cactus sa zmeral na prepojenie medzi digitálnym svetom a priestorom vozidla. Ponúka až tri riešenia. Funkcia Mirror Screen umožňuje bezpečné ovládanie aplikácií na mobilnom telefóne cez 7-palcovú dotykovú obrazovku. Funkcia využíva technológie Android Auto, Apple CarPlay a MirrorLink. Citroën Connect Nav je nový online 3D navigačný systém. Dá sa ovládať hlasovými povelmi alebo dotykovou obrazovkou. Využíva online služby TomTom Traffic. Používatelia dostanú aj informácie o nebezpečných zónach, ktoré sa nachádzajú na ich ceste či o úsekoch so zvýšenou nehodovosťou (služba je dostupná vo všetkých európskych štátoch okrem Švajčiarska). Citroën Connect Box obsahuje funkciu Núdzového volania s presnou lokalizáciou. Spúšťa sa stlačením tlačidla SOS vo vozidle, prípadne automaticky po detekovaní silného nárazu vozidla. Operátor po prijatí hovoru a lokalizovaní vozidla vyšle záchranné zložky na miesto nehody. Funkcia Núdzového servisného volania sa spúšťa stlačením tlačidla pri poruche. Do servisu sa automaticky zašle SMS s diagnostikou vozidla a jeho presnou polohou. Operátor následne zabezpečí čo najrýchlejšie odtiahnutie vozidla.

Tradičná ponuka

Najvýkonnejší benzínový motor je preplňovaný PureTech 130 S&S spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Turbomotor PureTech 110 je v ponuke s manuálnou alebo automatickou 6-stupňovou prevodovkou . Základ tvorí motor PureTech 82. Od začiatku predaja sa C4 Cactus ponúka s naftovým motorom BlueHDi 100. Na jeseň 2018 pribudne spojenie naftového motora BlueHDi 120 s automatickou prevodovkou. Na niektorých trhoch bude k dispozícii aj naftový motor BlueHDi 100 so 6-stupňovou robotizovanou prevodovkou.


GALÉRIA - 19 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ