Citroën C3: Mestský individualista

Na parkoviská a preplnené ulice je Citroën C3 vyrábaný v Trnave vynikajúcim prostriedkom na presuny. S dĺžkou pod štyri metre je mimoriadne obratný a k tomu osloví svojim jedinečným štýlom bublinky, ktorú ide veľmi atraktívne personalizovať podľa želaní. Okrem prvkov „beauty“ má v ponuke aj „heavy duty“. Teda takmer, množstvom ochranných plastov na karosérii však môže smelo konkurovať aj niektorým väčším SUV.

Voľba pokojných

Autu som sa už podrobne venoval v dávnejšom teste, kedy som však kritizoval voľbu motora s tým, že do takéhoto vozidla nepatrí nafta, ale benzín. Moje prosby boli vyslyšané a C3 prichádza s motorom 1.2 PureTech v jeho strednej špecifikácii, teda s výkonom 60 kW. Zlatá stredná cesta: o 10 kW slabšia verzia je lacnejšia iba o 400 €, silnejší 81 kW motor s preplňovaním je až o 2 500 € drahší, ale má štandardne automatickú šesťstupňovú prevodovku a podstatne lepšie funguje mimo mesta.

PSA 1.2 PureTechMotor s výkonom 60 kW (82 koní) zo seba síce veľa nevydá, ale ani nespotrebuje

V meste je motor relatívne agilný a v nízkych rýchlostiach sa vie pohybovať celkom svižne. Už pri výjazde na obchvat mu však rýchlo dôjde dych. Tam totiž testovaný motor ukáže svoju slabú stránku, ktorou je nízky výkon, podporený aj číslami: z 0 na 100 km/h za 14,9 sekundy, maximálna rýchlosť 168 km/h. Zohľadniť to treba hlavne pri predbiehaní na okresných cestách, na ktoré si treba vyhradiť dostatok času aj priestoru, hlavne ak je na palube viac cestujúcich a nákladu. Pri 130 km/h má motor 3 750 otáčok, za čo môže aj prevodovka, ktorá má iba päť stupňov a k tomu nepresnú kulisu s dlhými dráhami. Dobrou správou je potom spotreba, ktorá činila 5,5 l/100 km.

Manuálna prevodovka má dlhé a nepresné dráhy, ktoré má vrátili asi desať rokov v časeManuálna prevodovka má dlhé a nepresné dráhy, ktoré má vrátili asi desať rokov v čase

Ako v obývačke

Testovaný automobil v najvyššej výbave Shine rozmaznáva posádku príjemnými materiálmi na prístrojovej doske, aj bohatou príplatkovou výbavou. V komfortných a rozmerných sedadlách s príjemnou výplňou sa v celkom priestrannej kabíne sedí štyrom priemerne veľkým dospelým cestujúcim relatívne pohodlne, navyše je za nimi až 300 dm3 priestoru na batožinu.

Z hľadisku priestoru je len ťažko niečo malému autu vyčítať, opäť sa však nevyhnem kritike dotykového displeja, ktorý v sebe integruje celý infotainment aj s ovládaním klimatizácie, absencia lakťovej opierky v aute na kratšie trasy až tak nemrzí. Oveľa viac pasažieri ocenia vynikajúci komfort pruženia, v spojení so slušne odfiltrovaným hlukom motora je aj jazda po nerovných mestských cestách veľmi pohodlná, čo sa nesmierne cení. Ešte lepšie by to bolo s kolesami na 16-palcových diskoch, 17-ky dávali zabrať hlavne zadným tlmičom, ktoré pri hlbšom zapadnutí kolesa do nerovnosti občas nedokázali rázy zmierniť dostatočne.

Citroën C3 s benzínovým motorom ukázal, že najradšej má mesto. Dianie naokolo nahráva s kamerou Connected Cam a v rušných uliciach sa cíti ako doma. Motor tam má dostatok sily, je úsporný a nehrozí mu problém s turbodúchadlom, lebo žiadne nemá, navyše je úsporný. Ideál pre tých, ktorí nevidia zmysel v náhlení sa, ale si radšej užijú pohodlný presun v obratnom a štýlovom aute.


GALÉRIA - 20 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ