Citroën C3 Aircross: Dosť bolo umenia

Stačí jeden pohľad a všetko je jasné. Niekto (dizajnové oddelenie Citroënu) si zobral malý hatchback (C3) a poriadne mu fúkol do... (to je jedno). Et voilá, máme tu ďalšie malé SUV, ktoré automobilka uvádza takto nejako: Its unique body styling and its generous forms lend it a powerful and fresh attitude. A personality strengthened by extensive personalisation possibilities, with 90 exterior combinations and 5 interior design scheme choices. Inspired by customers exceptations, this “people-minded “ SUV features unrivalled spaciousness and modular design and is reaching outwards thanks to its opening panoramic glass sunroof... (na preklad stačí google).

Ale teraz už seriózne. Nové malé SUV, súrodenec Oplu Crossland X, s rázvorom 2,6 m stojí na základe hatchbacku C3, rozdiel v svetlej výške je pritom len 20 mm (teda 2 cm, aby to nevyznelo tak nadnesene). Jeho štýl si môžete vyčačkať nakombinovaním karosérie (8 farieb), strechy (4 farby) a ďalších doplnkov (4 farby; Color Pack tvoria strešné lyžiny, zadné okná, kryty vonkajších zrkadiel, lemy predných svetiel a stredy diskov kolies). Kolesá majú priemer 16 alebo 17 palcov.

Vitajte doma

V interiéri je na výber 5 farebných riešení. Citroën opäť zdôrazňuje komfortnú stránku s obývačkovou atmosférou zvýraznenou pohodlnými sedadlami. Výrobca tvrdí, že má najpriestrannejší interiér v segmente. Zadné sedadlo je delené v pomere 60 : 40 a okrem sklápania operadla sa dá samostatne aj posúvať o 150 mm.

Objem batožinového priestoru je 410 litrov, po posunutí 520 litrov a po sklopení 1 289 litrov. O rovnú podlahu sa stará dvojité dno, kryt batožinového priestoru môžete zasunúť za operadlo (vďaka, Opel).

A ešte pár „fíčuriek“ z prednej časti: bezdrôtové dobíjanie telefónu na stredovej konzole, klimatizovaná a osvetlená schránka pred spolujazdcom na 1,5-litrovú fľašu, priehradka na drobnosti. A zo zadnej časti: držiaky na poháre v lakťovej opierke a výrez na prepravu dlhých predmetov.

Info-zábavný systém pracuje na 7-palcovom dotykovom displeji, cez ktorý sa obsluhuje aj klimatizácia. Podporuje Android Auto aj Apple CarPlay a nechýba funkcia automatického núdzového volania.

Do terénu?

Môžete to risknúť aj mimo pevných ciest, auto vám pomôže systémom Grip Control (dodáva sa s celoročnými pneumatikami), ktorý má 5 režimov: Standard, Sand, All-Road, Snow a ESP OFF. Na jazdu dole kopcom je tu asistent, ktorý udržuje rýchlosť 3 km/h.

Výber motorov je prehliadka koncernových regálov: 1,2-litrový benzínový trojvalec PureTech (68, 81 alebo 96 kW, stredný aj s automatom), 1,6-litrový diesel BlueHDi (74 alebo 88 kW, len s manuálnym radením).

Citroën sa hrdí až tuctom užitočných asistenčných systémov, ich posúdenie nechám na každého zvlášť:

  1. Bezkľúčový prístup a štartovanie
  2. Farebný projekčný displej premietaný na výsuvné sklíčko
  3. Cúvacia kamera, ktorá si dopočítava obraz aj na boky auta počas pohybu
  4. Samočinné parkovanie
  5. Varovanie pred kolíziou a automatické núdzové brzdenie, ktoré funguje do rýchlosti 60 km/h (chodec) alebo 80 km/h (nepohybujúce sa vozidlo)
  6. Sledovanie jazdného pruhu
  7. Sledovanie mŕtveho uhla
  8. Čítanie dopravných značiek napojené na tempomat a obmedzovač rýchlosti
  9. Automatické prepínanie diaľkových svetiel
  10. Sledovanie únavy vodiča
  11. Upozornenie na prestávku každé dve hodiny pri jazde rýchlosťou nad 70 km/h
  12. Grip Control a asistent pre jazdu z kopca

Nástupca modelu C3 Picasso sa bude vyrábať v španielskej Zaragoze vedľa už spomenutého Opla. Na európske trhy sa bude uvádzať priebežne v druhej polovici roka 2017.


GALÉRIA - 35 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ