Citroën Berlingo: Pragmatické radosti

Materiál, nábytok, pračka, menšie sťahovanie na dovolenku s deťmi či objemný odpad. Vtedy ide vycibrený podvozok a silný motor na vedľajšiu koľaj, do popredia sa dostáva vnútorný priestor a ten slastný pocit tresnutia dvermi, keď ste dovnútra všetko (alebo všetkých) naložili.

Funkcia určuje tvary, žiadny štýl sa v tom nedá nájsť. Je to prosto škatuľa na kolesách. Tak nejako sa k nej správate, keď ju dobehnete na ceste. Podradiť, šup šup a už mizne v zrkadle s hrejivým pocitom ďalšieho malého víťazstva. Berlingu a najmä jeho vodičovi to však môže byť jedno.

Nonšalantne

Sedím si tu ako na diváne, predo mnou nezáživný plast a otáčkomer bez červeného poľa. Francúzi znižujú náklady, tak do naftovej aj benzínovej verzie dávajú ten istý. Hrmot dieselu je však napriek celkom slušnému utlmeniu nezameniteľný. Užívam si, že ma zozadu nikto nekope a môžem sedieť relatívne normálne a pohodlne.

A všetci ostatní hádam tiež, hoci vzadu to s troma samostatnými sedadlami na extra komfort nevyzerá (avšak veľké plus za roletky na oknách). Každé kreslo z troch si však môžete sklopiť samostatne. To stredné má na zadnej strane operadla niečo ako stolček a dva držiaky na poháre. Skvelé sú tiež roletky na oknách posuvných dverí či to, že pri nakladaní do sedačky netresnete dieťaťu hlavu o nízky strop.

Kým na dizajne a materiáloch sa evidentne šetrilo, s odkladacími priestormi sa tu roztrhlo vrece. Škoda len, že do žiadneho z nich som si nemohol pohodlne uložiť telefón, aby bol dobre po ruke. S bluetoothom byť predsa nemusí, poviete si, ale to by ten bluetooth v kombinácii so základným rádiom musel aspoň trochu fungovať. A ešte jedna vydarenosť: pri sklopení operadla spolujazdca vám jeho lakťová opierka narazí do stredového vyberateľného boxu ešte pred zaistením operadla... Ak niekto ešte nepochopil rozdiel medzi nemeckým a francúzskym prístupom, tak už neviem, ako to povedať. Nepopieram však, že za Caddy si treba patrične zaplatiť.

Žiadne pílenie

Ani rezanie či iné disciplíny z repertoáru rely jazdcov. Berlingo prosto ide, obvykle rovno, podľa potreby doľava alebo doprava. Žiadne extrémne zážitky nie sú v pláne. Jemne si pláva vo svojej stope, tu a tam spracuje nejakú tú nerovnosť.

Stredný diesel s výkonom 73 kW preháňa päticu nakrátko zoskladaných prevodov, takže z miesta to nie je úplná „lemra“. Ale na diaľnici už nejaké to ozubené koliesko vcelku chýba. Aj preto som test skončil s priemerom tesne nad 6 l/100 km.

Predstaviť si vlastníctvo takéhoto auta je pre nejedného vodiča náročné. Ale tak na víkend, na týždeň, najviac pol roka, povoziť všetky tie haraburdy krížom-krážom z pivnice do zberného dvora, zo skladu na záhradu,... To je jeho svet a v ňom, až na pár nedomyslených detailov, exceluje.


GALÉRIA - 23 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ