Citroën Berlingo: A ide sa na výlet

Kategória, do ktorej Berlingo Multispace patrí, pomaly ale isto vymiera. Žiaľ, predajne úspešné SUV a crossovery valcujú všetky karosárske varianty bez rozdielu veľkosti, zamerania, pohlavia a asi aj vierovyznania. Ozaj plnohodnotných rodinných modelov, ktoré boli zväčša charakterizované výrazom MPV ubúda. Ešte možno šťastie, že existujú iné alternatívy, medzi ktoré sa aj Berlingo Multispace radí. Keď automobilka totiž zašípi potenciál, tak dodávkový automobil trošku preukladá a hneď máme niečo schopné a dokonca aj značne nápadité. A nakoniec ide len o vnútorné preferencie.

Viac ako viac

               Na Berlingu je super, že sa v podstate na nič nehrá. Interiérovo pôsobí na prvý pohľad chaoticky a preplnene. Na druhý si ale človek povie super, že to je tomu tak. Ono, podobne maximalisticky využitý interiér sa často nevidí. Všade rôzne a rôzne veľké odkladacie priestory (aj keď nie vždy práve praktické), vpredu nad hlavou polička, dverný priestor je tiež prakticky členený.

Vzadu sú tri relatívne malé sedadlá, stredné sa dá využiť ako lakťová opierka a stolček zároveň. Avšak, pre deti ide o hotový raj. Na zadnej strane predných sedadiel sú výsuvné stolčeky, okná majú slnečnú roletu. Maximalisticky sa dá hovoriť o batožinovom priestore. Má nielen kubický tvar, ale je prístupný aj cez okno zadných dverí. Za mňa je plusom pevný kryt namiesto rolety (takže ide o ďalšiu poličku napríklad na odloženie kabátov).

Viac menej

               Berlingo Multispace môže byť osadené aj benzínovým motorom, čo je v tejto triede skôr rarita. Má objem 1,6 litra a klasickú koncepciu s viacbodovým vstrekovaním paliva. Spriahnutý je s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Kombinácia je z pohľadu moderných prvkov výrazný archaizmus. Ak cestuješ veľa, radšej siahni po naftovom protipóle s rovnakým objemom. Benzínový motor v podstate nevyniká ničím, okrem kultúrneho chodu. Po naložení je dynamicky „v čudu“. Ani vytáčanie veľmi nepomáha. Ja som s ním na diaľnici jazdil tak do 110 km/h. V tomto režime sa dá spotreba udržať pod 7 l/100 km. Výhodou alebo šťastím je, že nádrž má objem až 60 litrov.

Citroën Berlingo MultispaceJedine s ľahkou nohou. Na dynamiku tiež zabudni.

               Sekundárnym obmedzením je kvalita jazdy. Úžitkový pôvod sa veľmi nedá oklamať. Na diaľnici je to ok, len časté alebo rýchlejšie nerovnosti celé auto zneistejú, ako keby až Berlingo poskakovalo.

               Nehovorím, že je perfektné alebo bezchybné. Má však svoje kvality, ktoré isto mnohí klienti ocenia (napríklad aj predné sedadlá sú parádne alebo možnosť vybrať všetky zadné). Treba si však zvyknúť na „jednoduchšiu“ kvalitu jazdy a vymeniť (rozumne) motor za naftový.


GALÉRIA - 27 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ