Citroën: 20. medzinárodný zraz slovenského Citroën 2CV klubu

Rok 2019 je jubilejným rokom, pretože práve v tomto roku Citroën oslavuje 100. narodeniny, a slovenský Citroën 2CV klub si dožičil taktiež okrúhly 20ty zraz. Aká pekná náhoda (J).

Malý zraz pozitívnych vozidiel

Tradičný zraz historických vozidiel Citroën 2CV je zrazom áut, ktoré robia radosť aj veselosť všade tam, kde sa objavili. Pre Citroën bol zraz výborným spojením jedného z ikonických vozidiel vo svojej 100 ročnej histórii s modernou modelovou ponukou, prezentovanou nielen v kolóne ako sprievodné vozidlá, ale aj pri návšteve v predajnom mieste značky, tento krát v showroome AMM Prešov.

Citroën 2CV poznáš hlavne vďaka francúzskym komédiám s Funesom - veselým scénam so žandármi zo Saint Tropez a s mníškami z blízkeho kláštora. Objavuje aj v ďalších filmoch, z najznámejších napr. James Bond vo filme For Your Eyes Only.

 

 

Zábavný Citroën sa vyrábal v rokoch 1948 až 1989. Pôvodným zadaním pri jeho vývoji bolo, aby nahradilo francúzskym farmárom konské povozy - malo umožniť prevoz štyroch dospelých vidiečanov v drevákoch a slamených klobúkoch, a k tomu vrece zemiakov. Auto malo byť jednoduché, úsporné a spoľahlivé. Odpružené malo zvládnuť jazdu rýchlosťou 60 km/h cez rozorané pole s košíkom plnom vajec položenom na sedadle bez toho, aby sa čo i len jedno rozbilo. Prvé funkčné prototypy (250 kusov) boli vyrobené už v roku 1939, ale takmer všetky boli zničené pri okupácii Francúzska počas II. svetovej vojny - aby sa nedostali do rúk nemeckých okupantov.

Sériová výroba začala až po skončení vojny. Auto bolo predstavené na autosalóne v Paríži v roku 1948 a vzbudilo taký záujem, že na autá objednané počas autosalónu museli záujemcovia čakať až dva roky. Jednoduchý a takmer bezúdržbový dvojvalcový motor typu boxer, chladený vzduchom, veľmi komfortné pruženie a plátenná rolovacia strecha - to boli hlavné benefity Citroënu 2CV. Zaujímavosťou je, že sa v prakticky nezmenenej podobe vyrábal až do „faceliftu“ v polovici 70-tych rokov. Výroba potom pokračovala až do roku 1989. Počas výroby sa priebežne zväčšoval objem a výkon motora - z pôvodných 6,6 kW až na konečných 20,6 kW. O obrovskom úspechu a obľúbenosti svedčia aj výborné predajné výsledky. Za 42 rokov výroby bolo vyrobených a predaných viac ako 5,1 milióna vozidiel. Platforma podvozku 2CV sa používala aj v mnohých iných modeloch, napríklad Ami, DYANE, Acadiane, Mehari. Celková produkcia 2CV platformy tak dosiahla viac ako 8,7 milióna kusov. Názov 2CV je z francúzskeho "deux chevaux" (dva kone).

Tohtoročný zraz slovenského Citroen 2CV klubu sa konal sa v okolí Medzilaboriec. Dvadsiatka vozidiel v kolóne vzbudila pozornosť nie len v meste zrazu, pri Múzeu Andyho Warhola, ale aj na cestách v okolí Duklianskeho pamätníka, a dokonca aj na neobvyklom mieste - na neďalekom tuningovom zraze (J). Na zraze sa zúčastnili  autá zo Slovenska, Českej republiky aj z Rakúska. V kolóne vozidiel 2CV a Mehari zažiarila i elegantná a pohodlná DS-ka s hydropneumatickým pružením.


  • 2cv,citroën,

GALÉRIA - 7 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ