Chuť na Scrambler?

Aj vo svete motocyklov existujú kúsky, ktoré sú viac umeleckým dielom ako praktickým produktom na jazdenie. Napriek tomuto faktu chcú na nich jazdiť mnohí, nie však všední jazdi. Chce to totiž vkus, odvahu a istú dávku výrazného exhibicionizmu. Hovoríme o novodobých starých motocykloch, o retre v elegantnom balení. Prvý štýl, ktorý sa citeľne tlačí do popredia, sa volá Cafe Racer. My sa však zameriame na štýl motocyklov, ktorý vznikol niekedy v 20tych tokoch minulého storočia v Anglicku, kde sa pouliční britskí jazdci pretekali nielen po cestách, ale aj cez zmes rôznych terénov. A vraj, jeden komentátor povedal, že trasa pretekov je „quite a scramble“, a tak vznikla trieda motocyklov Scrambler.

               Scrambler charakterizuje zdravý mix retro (jednoduchého) vizuálu s modernými prvkami a špecifickými znakmi, ako je vyššie umiestnený výfuk či drsné pneumatiky obuté na vypletených ráfikoch. Scrambler však nie je dielo len histórie, ale aj noblesného terajška. A honosných značiek, ako BMW, Ducati a Moto Morini určite je.

BMW R nineT Scrambler

               Nemci vraj nemajú vkus a tvoria produkty zamerané skôr na funkciu ako na estetiku. Vraj. Podľa nás je ale R nineT Scrambler veľmi pohľadný motocykel. Nejde tak ani o krivky, skôr ako dotiahnutie celku do najmenších detailov. Je to motocykel, ktorý je naplnený výrazným duchom a vytvorený pre fanúšikov motocyklov milujúcich puristické, jednoduché a čiastočne aj nekonformné veci. Pre BMW ale Scrambler nie je skok do prázdna, skôr len novodobý odkaz na motocykel R 68 z roku 1951. Základný motocykel mal síce výfuk v tradičnej spodnej polohe, ako opcia sa ale ponúkal vyvýšený. A keď už hovoríme o tradíciách, motocykle BMW sa jednoznačne spájajú s dvojvalcovým motorom typu boxer, najčastejšie chladeným vzduchom. U modelu R nineT Scrambler nie je tomu inak, len s jednou maličkou modernizáciou – chladenie je kombinované vzduch/olej. Dvojvalec inak dáva 81 kW, a s ponukou BMW nekončí. V katalógu si potenciálny majiteľ nájde dostatok individualizujúcich prvkov schopných vyjadriť vkus vlastníka. Áno, jedného. Zadná časť dvojmiestneho sedla sa totiž dá jednoducho demontovať, čím vznikne „sebecký“ motocykel.

Moto Morini Scrambler 1200

               Aj tento motocykel odkazuje na historického predka s názvom Corsaro Regolarità, predstaveného v roku 1965. Scrambler 1200 je atraktívny motocykel do mestských ulíc, ale tam, kde asfalt jednoducho skončí. Je to motocykel, ktorý odzrkadľuje dušu jazdca, bez obmedzení, bez pravidiel. A jazdca, ktorý sa rád prezentuje nielen modernou technikou ale hlavne dizajnom, tzv. vintage estetika. Modernu v tomto prípade charakterizuje masívne použitie hliníka, dozadu potiahnuté sedlo vyrobené z jedného kusa, ale aj digitálny displej. Motor má, podobne ako BMW, dva valce, ale usporiadané pozdĺžne do V. Z objemu takmer 1,2 litra produkuje 81 kW (vďaka hlasným výfukom ho je aj počuť). Podobnosť s nemeckým motocyklom pokračuje ešte v jednej veci – schopnosti výraznej optickej personalizácie.

Ducati Scrambler

               Ako sa dostať ľuďom do hlavy? No predsa širokou modelovou ponukou, presne ako to urobilo  Ducati (s novou značkou). A nie dva alebo šesť kúskov, ale rovno dvanásť navrhnutých v jednotnej myšlienke - Land of Joy bike pre začínajúceho aj pokročilého motorkára. Všetkých 12 poháňa vidlicový dvojvalcový vzduchom chladený motor s tradičným desmodronickým rozvodom. Menšia osemstovka vyprodukuje 55 kW, väčšia jedna-jednotka 63 kW. Málo? Ale treba viac? Tieto motorky sú o užívaní nielen jazdy, ale aj prírody, o čistení si hlavy od nezmyselných myšlienok. Lenže Ducati Scrambler nie je len o strojoch. Je aj o oblečení (prilby, rukavice, bundy, tričká) a rôznych doplnkoch. Nakoniec musíme pomyselný klobúk sňať z hlavy, lebo Ducati pre fanúšikov pripravil aj internetové rádio. Tomuto sa hovorí dokonalosť v detailoch.


GALÉRIA - 44 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ