Chery: Nový čínsky útok na Európu

Nová značka sa do predaja v Európe dostane v priebehu najbližších piatich rokov. Jej cieľovou skupinou sú mladí, mestskí a progresívne zmýšľajúci zákazníci. Takým treba ponúknuť kompaktné SUV, ktoré uspokojí ich nároky na kvalitu, dizajn, bezpečnosť aj dynamiku. Vo Frankfurte svet uvidí jeho predsériový koncept.

"O pár rokov plánujeme začať predaj rodiny vozidiel na európskych trhoch vo viacerých segmentoch, ktorých pohon bude zabezpečovať rad elektrifikovaných pohonných jednotiek," hovorí Anning Chen, CEO automobilky Chery. To znamená, že pohon budú tvoriť hybridy aj s možnosťou dobíjania alebo elektromotory. "Cieľom našej značky sú mladí ľudia s otvorenou mysľou, stratégia uvedenia našich produktov preto bude zameraná na kvalitu, pohony s nízkymi alebo nulovými emisiami a tiež emocionálne prepojenie so zákazníkmi. Všetky modely Chery predávané v Európe budú mať špičkovú konektivitu, zábavné jazdné vlastnosti, priestranný a flexibilný interiér a ponúknu tiež široké možnosti personalizácie, ktoré sú v súlade s vysokými štandardmi kvality produktov a popredajnej podpory." Aj tak si myslím, že viac by zabodovali, keby to začali predávať cez Aliexpres.

Čo je Chery?

Autombilka začala pred 20 rokmi a dnes je najväčším čínskym automobilovým exportérom. V roku 2016 vyrobila viac ako 700 000 automobilov, z toho išlo viac ako 100 000 von z Číny, čo predstavuje takmer 30 percent čínskeho vývozu automobilov. V Číne má štyri továrne s kapacitou viac ako milión áut ročne, milión motorov ročne a 600 000 prevodoviek ročne. Ďalších 10 tovární má mimo domáceho trhu. V Číne má tiež tri vývojové centrá, ku ktorým sa čoskoro pridá aj podobné zariadenie v Európe.

V roku 2007 založilo Chery v spolupráci s Kenon Holdings z Izraela značku Qoros. Od marca 2013 postupne predstavila rad 3, ktorý sa okrem Číny mal predávať aj v Európe. Jeho debutovým trhom sa stalo Slovensko, v spolupráci s holandskou spoločnosťou AutoBinck (majiteľ AutoPalace) otvorili prvé predajné miesto v Petržalke. Cieľ expandovať po Slovensku a tiež do ďalších európskych krajín sa však neuskutočnil. Európsky imidž a kvalita Qorosu totiž na Číňanov veľmi nezabrali a predaje na najsilnejšom automobilovom trhu na svete boli biedne. V roku 2016 Qoros predal v Číne takmer 25 000 vozidiel (ročný plán bol 150 000), z Európy sa značka na jar 2017 oficiálne stiahla.

Komponenty od Chery využívala tiež talianska značka DR. Mimo domáceho trhu sa však ani nepokúsila presadiť, SUV DR5 tak môžete občas vidieť v talianskych mestách.


GALÉRIA - 5 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ