Chcete auto z USA? Pozrite sa, na čo si dať pozor

„Super“ cena sa častokrát neobjaví len tak. Neraz za ňou stoja menej alebo viac významné nedostatky a potenciálne problémy. Podľa Lubomíra Kroužílka, technického poradcu profesionálnych autoservisov ProfiAuto, by si mali českí a slovenskí záujemcovia o kúpu amerického auta dať pozor hlavne na nasledujúce oblasti:

1. História vozidla: Americké autá môžu byť často po ťažkých nehodách, pretože opravy veľmi poškodených vozidiel sa na americkom trhu neoplatia. Navyše nie je vôbec jednoduché overiť históriu vozidla.

2. Cena paliva: Nízke ceny palív a predovšetkým emisné a iné normy spôsobujú, že americké autá majú iné „nastavenie“ motora, prípadne aj iné výfukové systémy ako európske vozidlá.

3. Kvalita prevedenia a vybavenia: Kvalita použitých materiálov sa môže líšiť (a neraz aj výrazne líši) od európskych noriem. Rovnako je to so samotným vybavením. Čo je u nás štandardom v nižšej triede, nemusí byť v USA vo vyššej triede samozrejmosťou.

4. Náhradné diely: Mnoho náhradných dielov na dovezené vozidlá sa dá zakúpiť u dodávateľov náhradných dielov, ale majitelia dovozových vozidiel musia tiež počítať s tým, že niektoré diely bude nutné špeciálne doviezť.

5. Korózia: S ohľadom na klimatické podmienky môžu mať automobily dovezené z amerického trhu slabšiu antikoróznu ochranu ako automobily na európskom trhu.

6. Svetlá: Európske predpisy nariaďujú pre vozidlá predné asymetrické svetlá, v USA sú normou nariadené predné svetlá symetrické. Zadné smerové svetlá u amerických áut sú väčšinou červené, u nás sú predpísané smerové svetlá oranžovej farby. V Spojených štátoch tiež nie sú povinné hmlovky.

7. Elektronika: Rádiové zariadenia sú odlišne kódované, takže sa môžu vyskytnúť problémy s príjmom signálu. Ak je americké auto vybavené navigáciou priamo z výroby, v Európe nebude s najväčšou pravdepodobnosťou fungovať.

8. Pruženie a riadenie: Konštrukcia amerických vozidiel je prispôsobená miestnym podmienkam a nárokom vodičov. V USA sa jazdí pomalšie, cesty sú širšie, nemajú ostré zákruty, preto nie je systém riadenia tak precízny a pruženie je komfortnejšie. Taký systém je potom prekážkou dynamickej jazdy.

9. Pohon: Za oceánom má väčšina terénnych vozidiel len pohon jednej nápravy. V populárnych crossoveroch dokonca občas pohon 4x4 vôbec nie je. Ďalšia vec je pravdepodobná poruchovosť automatických prevodoviek. Niektoré americké autá nemajú chladič prevodového oleja, pretože ho vzhľadom k nižším rýchlostiam na cestách nepotrebujú.

10. Pneumatiky: Pneumatiky v USA musia mať predovšetkým dlhú životnosť a vydržať veľké vzdialenosti. Menší význam má ich bezpečnosť – môžu mať nižšiu priľnavosť za určitých podmienok.

11. Detaily: Vplyvom atraktívnej ceny môžu kupujúci zabudnúť i na ďalšie odlišnosti, napríklad problém s umiestnením a tvarom registračných značiek alebo tachometer v míľach.

 


  • jazdenka,

GALÉRIA - 4 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ