Brabus 900 „One of Ten“: Najsilnejšie G-éčko

Dvorný úpravca Mercedesu si na autosalón vo Frankfurte pripravil extrémne upravenú triedu G s motorom V12. Názov automobilu napovedá hneď dve veci: vyrobená bude séria limitovaná na desať kusov, číslo 900 označuje výkon auta v konských silách. Výnimočnosť auta poznať už pri pohľade na jeho karosériu, ktorá má mnoho dielov z karbónu a oproti AMG G 65 je o 12 cm širšia a stojí na 23 palcových kolesách.

Karbónová kapota má tvar prispôsobený zväčšenému motoru, funkčné sú aj otvory na prívod dostatočného množstva vzduchu k agregátu. Dvanásťvalec z AMG G 65 s objemom 6,0 litra je totiž v Brabuse 900 zväčšený na 6,3 litra, má špeciálny kľukový hriadeľ, kované piesty, väčšie turbodúchadlá, výfukové zvody a mnoho ďalších úprav. Výkon vďaka tomu narástol zo 630 na 900 koní, maximálny krútiaci moment musel byť obmedzený na 1 200 Nm, aby nápor sily vydržali všetky komponenty pohonného ústrojenstvá. Off-road vďaka tejto strojovni vystrelí z miesta na stovku za 3,9 sekundy a obmedzovač ho zastaví na 270 km/h.

Ďaleko od série má aj interiér, ktorý je kompletne čalúnený kožou vrátane priestoru pre nohy a batožinového priestoru. Vzadu sú dve samostatné elektricky ovládané sedadlá, ktoré sú chladené aj vyhrievané, rovnako ako držiaky na poháre v špeciálne vyvinutej stredovej konzole so 4,3 palcovým dotykovým ovládacím panelom. Nad hlavami pasažierov je strop s hviezdnou oblohou ako v Rolls-Royce. Pretvorenie G 65 AMG na Brabus 900 trvá asi osem až dvanásť týždňov, modifikácia motora zaberie jeden týždeň. Za úpravu si Brabus pýta 666 tisíc eur, teda trojnásobok ceny modelu, z ktorého pochádza. Napriek tomu verí, že jediných desať kusov sa predá ešte počas autosalónu vo Frankfurte.


GALÉRIA - 21 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ