Bollinger B1: Poriadny off-road na elektrinu

Po dlhom období tvrdej práce a naťahovaní prichádza Bollinger Motors z New Yorku s finálnou verziou svojho modelu B1. Vonkajšími prísne funkcionalistickými tvarmi jasne odkazuje na najväčšie legendy off-roadovej histórie: v rovných líniách a masívnych proporciách badať inšpiráciu predovšetkým v autách značky Land Rover. Oproti nim však vyniká kompaktnosťou hlavne na dĺžku, ktorá činí iba 3 810 mm, ostatné hodnoty sú už hodné terénneho auta: šírka 1 943 mm, výška 1 867 mm a rázvor 2 667 mm. Na jednoduchej konštrukcii výrobca bude ponúkať dva typy karosérie: trojdverová verzia s pevnou strechou, alebo dvojdverový pick-up s nekrytou zadnou časťou.

Bollinger B1 je tak terénny, že ho výrobca neoznačuje SUV, ale SUT (Sport Utility Truck). Stojí na hliníkovom podvozku vážiacom iba 133 kilogramov. Celé auto váži 1,7 tony a ďalších 2,7 tony utiahne. Minimálnu svetlú výšku 254 mm ide navýšiť vďaka hydropneumatickému podvozku až na 508 mm. Auto má terénne pneumatiky BFGoodrich LT285/70 R17, k výbornej prechodnosti prispievajú nájazdové uhly 56° vpredu, 53° vzadu a prejazdový 33°. Ešte lepšiu stabilitu zaručujú batérie v podlahe medzi nápravami, ktoré sú rovnomerne zaťažené v pomere 50:50.

Dodávať sa budú dve verzie pohonu podľa kapacity zabudovaných lítiovo-iónových akumulátorov: základná 60 kWh s dojazdom 190 km a lepšia 100 kWh s dojazdom 320 km. Okrem domáceho nabíjania je vo výbave rýchlonabíjanie cez CHAdeMO. Slabšiu batériu nabije za 45 minút, silnejšiu za 75 minút. Pri nabíjaní z 230 V siete hovoríme o 7, respektíve 12 hodinách pri 100 kWh batérii. Z batérií čerpajú energiu dva elektromotory, každý na jednej náprave, takže je zabezpečený pohon všetkých kolies. Ani off-roadu nie sú cudzie parametre cestných elektromobilov: výkon 270 kW, krútiaci moment 640 Nm. Ideálne do terénu aj na rozstrel na križovatke, kde akceleráciou zahanbí aj mnohé športové autá. Na 100 km/h sa rozbehne za 4,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 200 km/h.

Umiestnenie batérií a motorov navyše prináša výbornú variabilitu interiéru. Zadné sedadlá sa dajú odklopiť a po otvorení prednej masky a zadnej časti sa dajú voziť predmety dlhšie ako celé auto. Kabína je sparťansky vybavená a umývateľná vodou, všetko je vodotesné a na stredovej konzole nie je žiadna krásna dotyková obrazovka, ale jednoduché skromné rádio. Cenu za tento minimalistický ale maximálne funkčný automobil zatiaľ výrobca neoznámil, urobí tak v priebehu roka. Zálohy tisíc dolárov začne za predobjednávky prijímať na začiatku budúceho roka, prvé autá prídu k zákazníkom o 19 mesiacov od spustenia výroby.


GALÉRIA - 39 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ