BMW X5 xDrive25d: Vydarená kombinácia

Všetci sa akosi podvedome naháňame za mamonou. Uskromňovanie ako keby sme ani v povahe nemali. Lenže niekedy je uskromnenie sa vcelku rozumné. Presvedčilo ma o tom BMW X5 so základným naftovým motorom 25d a pohonom všetkých kolies xDrive.

               Veľké auto, pohon všetkých kolies a len dvojliter na rozhýbanie tohto všetkého? Presne taká otázka mi prebehla pri pohľade na X5 pre „chudobných“. Po čase som si ale uvedomil, že jediné, čo mi k noblese chýba je zvuk šesťvalca. Inak nič. Dvojliter s 500 Nm maximom krútiaceho momentu je suverénny.

Zrejme istú zásluhu na tom má aj osemstupňová automatická prevodovka. Spolu tvorili veľmi vyrovnaný celok. Rozumné rozloženie prevodov isto hralo aj významnú úlohu pri slušnej dynamike aj pri zachovaní nízkej priemernej spotreby pod únosnou hranicou 7 l/100 km – spotreba sa výraznejšie hýbala s počtom studených štartov kedy sa aktivovalo nezávislé kúrenie. Reálne sa hýbalo okolo 6,7 l/100 km. Rýchlejšiemu zohrievaniu motora prospievali aj aktívne žalúzie za maskou chladiča pred samotným chladičom. BMW je aj jedna z mála automobiliek, ktorá teplomer chladiacej kvapaliny motora nahradila teplomerom motorového oleja (čo je aj dôležitejší parameter). V prípade X5 xDrive25d môžem, aj keď mi to je niekedy proti srsti, povedať, že downsizing má zmysel.

Niečo naviac?

               Inak je X5 už starý harcovník. Veľmi ľahko sa ovláda a vďaka (aj) pneumatikám s väčším profilovým číslom (255/55 R18) ponúka slušný komfort pruženia. Jediné, čo mi prekážalo bolo občasné vŕzganie kadečoho. Neviem presne povedať, či išlo o zimný problém alebo o mäkkú karosériu, viem však povedať, že by to v takejto triede nemalo byť. Gro času som jazdil po bežných cestách, žiadny terén ani nič podobné. Maximálne výjazd na obrubník.

               Vedel by som si ju predstaviť aj ako auto pre aktívne žijúceho človeka. Veko batožinového priestoru je horizontálne delené, pričom na menšiu spodnú časť sa dá sadnúť. Pod dno sa zmestia napríklad korčule (páčilo sa mi, že ho podopiera plynová vzpera). Samotný priestor má pekne kubický tvar, pričom na okrajoch dna sú masívne koľajnice s posuvnými okami.

               Po rôznych silákoch je zvezenie sa v „slabej“ X5 príjemné obnovenie si myšlienky, že pre život naozaj netreba „milión“ koní. Stačí len rozumné množstvo, ktoré si dokonale odvedie svoju prácu.

              


GALÉRIA - 33 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ