BMW X6: Rezervy potešia

Od svojho vzniku patrí BMW X6 k najkontroverznejším modelom na cestách. Mnohí jej ani v druhej generácii nedokážu prísť na chuť, pre iných je zas autom snov. Z nezaujatého pohľadu je predovšetkým dôkazom toho, že automobily si mnohí stále vyberajú na základe vkusu a nie pragmatických parametrov.

Inak by sesterské SUV X5 zadupalo svojho, ehm, kupé súrodenca do čiernej zeme. Potenciál využitia priestoru totiž v X6 klesá smerom dozadu rovnako rýchlo ako jeho strecha. S deťmi sa to celkom dá, ale nie príliš malými, pretože s hlbokým kočíkom som kufor poľahky zapratal až po vrch. Na druhej strane je však mnoho áut, pri ktorých som sa nakladania tohto dopravného prostriedku radšej úplne vzdal.

Umenie sedenia

Kokpit je tradične poňatý v štýle BMW s prehľadnou obsluhou a logickým systémom iDrive. Digitálne prístroje sa menia podľa jazdného režimu. Možno je trochu škoda, že nočné videnie sa zobrazuje na stredovom displeji a nie vodičovi priamo pod nosom.

Všestranne nastaviteľné sedadlá tiež patria k pýcham BMW, rozťahovací sedák a možnosť nastavenia sklonu vrchnej časti operadla sa postarajú o výbornú pozíciu za volantom azda pre každého. Tá však nie je ortodoxne športová, BMW má pre sedenie vo svojich SUV označenie „commanding driving position“.

Umenie fúkania

A čo dnes komandujeme? Šesť valcov s celkovým objemom tri litre a k nim tri turbodúchadlá v kombinácii s osemstupňovým automatom a xDrive. Áno, je to ešte predošlá verzia vrcholného dieselu s výkonom 280 kW a s krútiacim momentom 740 Nm. Na tento agregát sa dá pozrieť z dvoch strán.

Ak ste doteraz nejazdili s ničím porovnateľným, tak jeho prejav nadchne. Ťah je v celom spektre otáčok absolútne neúnavný, najmä v športovom režime je každé pritlačenie plynu odmenené napredovaním v štýle monster trucku. Očakávane chabú zvukovú kulisu BMW dotvára cez reproduktory, na to sme si už zvykli.

Ak však máte skúsenosť s nejakým dieselovým osemvalcom, napríklad v Audi SQ7, tak hneď pocítite rozdiel. Prirovnal by som to k súboju čokoládovej peny a suflé. BMW svoju silu citeľne berie z natlačeného vzduchu a kompenzácia zdvihového objemu preplňovaním naráža na svoje limity.

Umenie opodstatnenia

Keď však už pózovať s X6, tak práve verzia M50d je hodná najväčšej pozornosti. Áno, sú tu benzínové osemvalce, ale tie nepoznajú význam pojmu „prijateľná spotreba“. Stojac na pumpe by mi isto lepšie znelo 8 litrov nafty na 100 km bež 13 litrov benzínu na rovnakú vzdialenosť. Teda aspoň zatiaľ, kým ešte tie hnusné emisie dokážeme aspoň trochu tolerovať.


GALÉRIA - 30 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ