BMW X3: Bejby nebude sedieť v kúte

Pomaly čakám, kedy sa typická maska BMW dostane do ozrutného štádia a „ľadvinky“ budú na celú výšku nosa. Nové X3 urobilo celkom citeľný krok týmto smerom a napriek tomu je to sympatické auto. V Mníchove tvrdia, že šírka a výška sa zásadne nezmenili, rázvor a s ním aj dĺžku natiahli o 5 centimetrov a vizuálny výsledok stojí za to. Tretia generácia stredného mníchovského SUV pôsobí zatiaľ najelegantnejšie zo všetkých. Alebo aj najšportovejšie, ale to preto, lebo najšportovejšia aj vďaka odľahčeniu o 55 kg je.

Pozornému oku je jasné, že na prvých fotografiách stojím vedľa verzie s M balíkom. Nie, ono je to M40i, teda športová verzia s preplňovaným šesťvalcom, ktorú doteraz BMW ponúkalo len v skosenom X4. M znamená tiež modré brzdové strmene, špecifické nastavenie riadenia a i podvozku, o tom však až keď s autom budem ja alebo niekto z kolegov jazdiť. Zatiaľ si ho môžeme len obzerať zvonka i z zvnútra.

Dobre navrhnutý priestor

Kokpit štýlom nadväzuje na rady 5 a 7, sú tu teda tlačidlá s hliníkovou povrchovou úpravou, digitálne prístroje či najnovší iDrive s ovládaním gestami a s dotykovým displejom. Stredová konzola je opäť citeľne natočená na vodiča. Za volantom sa sedí celkom príjemne, pozícia má bližšie k bežným autám než k zvýšeným terénniakom. Príjemným prekvapením je dostatok miesta nad hlavou aj pod obrovskou panoramatickou strechou.

Vzadu najviac cítiť tých plus 5 cm, pohodlie si môžu pasažieri určiť nastaviteľným sklonom operadla, sedák je napevno. Už štandardom je delenie operadla 40 : 20 : 40. Dosť veľkoryso pôsobí aj batožinový priestor, podlahu podopiera plynová vzpera a pod ňou je priestor vyhradený na roletku. Ako býva zvykom, veko sa ovláda elektricky už od základnej výbavy.

Podvozok bez vzduchu

Štandardom v rámci európskeho trhu bude aj pohon všetkých kolies xDrive a osemstupňová automatická prevodovka. Číňania dostanú aj „zadnokolku“, ale to len tak na okraj. Na začiatok bude v ponuke päť motorov: benzínové štvorvalce 20i (135 kW, 290 Nm) a 30i (185 kW, 350 Nm), spomenutý športový šesťvalec M40i (265 kW, 500 Nm) a diesely 20d (140 kW, 400 Nm) so štyrmi valcami a 30d (195 kW, 620 Nm) so šiestimi valcami. Dobíjací hybrid nie je potvrdený, naopak v roku 2020 (zrejme spolu s faceliftom) príde čisto elektrická verzia.

Trochu ma prekvapilo, že nová X3 na rozdiel od Mercedesu a Audi nemá vzduchové odpruženie, objednať si môžete iba klasické adaptívne tlmiče. Svetlá výška je tak pevná a celkom solídna tesne nad 20 cm. Keby niekto z budúcich majiteľov chcel v novom X3 objaviť aj terénne auto, uvádzam aj ostatné off-roadové parametre: nájazdový uhol 25,7°, prechodový uhol 19,4°, odjazdový uhol 22,6°, brodivosť 500 mm. Takže s prehľadom opustíte aj jemne zatopený Aupark.

Výstavná premiéra bude vo Frankfurte v septembri a ešte počas jesene sa auto začne aj predávať. Aj na Slovensku. Do roka tiež očakávam novú generáciu X4.


GALÉRIA - 30 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ