BMW X3 30d xDrive: Vystrelené hodnoty

Na začiatku prišla X3-ka ako kompaktné SUV, dve generačné obmeny ju však vykŕmili natoľko, že teraz je s výnimkou výšky v každom smere väčšia ako pôvodná X5. Oproti druhej generácii X3 je totiž tá nová dlhšia o 51 mm a má o 54 mm väčší rázvor. Vďaka dominantným rozmerom si ju bude ľahké zmýliť s väčším modelom. Poznávacím znakom je to, že svetlá nie sú spojené s prednými mriežkami v tvare ľadvín, ktoré sú teraz už enormne veľké a týmto štýlom budú v ďalšej generácii asi natiahnuté aj na kapotu. Nič to však nemení na tom, že ako celok vyzerá X3 veľmi vyvážene a dynamicky, hoci ide o SUV. Dokonca aj v trochu nezáživnej čiernej farbe.

Každodenná dokonalosť

O tom, že toto kompaktné SUV patrí v segmente medzi najväčšie, sa hneď po nastúpení presvedčí ako vodič, tak aj posádka. Spoza volantu o veľkosti auta svedčí pohľad na dlhú kapotu aj smerom dozadu, kde si vie pekne hovieť dvojica cestujúcich. Miesta je pre štyroch pasažierov akurát: ani prehnane veľa, ale ani sa nebude nikto sťažovať, ak sa nezačnú na zadnú lavicu súkať traja.

Najvyššie ambície v oblasti štýlu a luxusu predstavuje X3 okamžite po otvorení dverí gravírovanými emblémami na vnútornej strane. To aby človek vedel, do čoho nastupuje. A v demonštrácii honosnosti pokračuje aj po usadení, výbava Luxury Line s množstvom príplatkov sa má čím pochváliť. Na pohľad aj dotyk srší interiér kvalitou, prvotriednym spracovaním a hodnotnými materiálmi ako drevo, hliník a plasty s mäkkým alebo lesklým povrchom, voliteľná farba podsvietenia iné vychytávky. V kabíne X3-ky sa jednoducho nikto nebude cítiť o nič chudobnejšie, ako napríklad v rade 5.

Výhody mladosti

Modernosť konštrukcie a architektúry prináša na palubu najmodernejšie technológie. Z toho, že prišla X3 na trh iba v polovici minulého roka, ťaží svojimi možnosťami výbavy, ktorými prekonáva možnosti X5. Napríklad taký Digital Key, s ktorým sa dá na diaľku skontrolovať stav auta alebo zapnúť si nezávislé kúrenie. V zime neoceniteľná vec, len tak si nastúpiť do teplého útulného auta, na ktorom sa navyše už roztopil aj sneh, takže je to bez námahy a hneď sa dá vydať na cestu.

Prvky interiéru sú prebrané z vyšších radov a o prémiovosti netreba pochybovať. Dobré je, že hoci aj BMW experimentuje napríklad s ovládaním gestami, tak stále sú tu všetky potrebné funkcie dobre po ruke aj klasickým spôsobom. Prvotriednu ergonómiu podčiarkuje fakt, že som si po celý čas vystačil na ovládanie infotainmentu s otočným ovládačom iDrive a na dotykový displej som siahol iba pri potrebe otočenia pohľadu na auto pri parkovaní, chytenie a otáčanie panoramatického obrazu okolia rukami vo vzduchu nebolo až také presné a plynulé.

Nemá čím sklamať

Čo iné sa dá povedať o pohone 30d xDrive? Inovovaný naftový šesťvalec s objemom 3,0 litra má výkon 195 kW, teda 265 koní. Do takéhoto SUV to stačí viac ako dosť, hlavne v spojení s krútiacim momentom 620 Nm, ktorý vie dobre využiť zamatovo hladko a logicky radiaca automatická prevodovka. Výsledkom spolupráce pohonného ústrojenstva je akcelerácia z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy. Na SUV celkom úctyhodné číslo, šesťvalec má navyše veľmi kultivovaný chod a je dobre izolovaný, týždňová spotreba v mrazivom počasí sa ustálila na 7,5 l/100 km.

Na celkom rozmerné SUV s pohonom všetkých kolies v zimnom období to nie je zlý údaj, s trochu vyšším apetítom na palivo sa treba zmieriť rovnako ako s trochu väčším aerodynamickým hlukom na ceste, spôsobeným veľkými zrkadlami a čelnou plochou. Po jazdnej stránke len ťažko čakať od SUV viac, X3 jazdí ako by človek od BMW čakal, ale počítať treba aj so špecifikami písmena X, predovšetkým svetlou výškou 204 mm, vďaka ktorej je X3 celkom schopná aj mimo cesty. Kto sa v horších podmienkach pohybuje častejšie a pritom vyžaduje prvotriedny prémiový luxus, komfort a najmodernejšiu techniku, toho nemá BMW X3 30d xDrive čím sklamať.


GALÉRIA - 33 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ