
Finálnemu testovaniu predchádzalo päť rokov intenzívneho vývoja a prechod na modernú koncepciu BMW s pohonom predných kolies. Presne takto to BMW interpretuje, a dodáva že nové BMW radu 1 stanoví nové štandardy v oblasti jazdnej dynamiky v prémiovej kompaktnej triede a zároveň prinesie oveľa väčší vnútorný priestor. Dosiahne lepšiu ovládateľnosť a to aj s pohonom predných kolies, prípadne s inteligentným pohonom všetkých kolies BMW xDrive. Podarilo sa to aj vďaka špičkovému nastaveniu odpruženia, inovatívnym technológiám a zabudovaniu všetkých komponentov a ovládacích systémov zameraných na dynamiku jazdy. „Naši zákazníci chcú priamo cítiť rýchle a precízne reakcie, ktoré sa im spájajú s citlivo naladeným zážitkom z jazdy. BMW radu 1 bude nezameniteľné BMW s individuálnym charakterom,“ povedal Peter Langen, vedúci Oddelenia jazdnej dynamiky v spoločnosti BMW Group.
Hmmm, a čo ty na to?
Lebo nová jednotka bude mať ARB, vecičku známu v i3s. ARB využíva ovládaciu jednotku preklzu kolies umiestnenú priamo v riadiacej jednotke motora namiesto toho, aby bola súčasťou stabilizačného systému DSC (Dynamic Stability Control). Odstránili sa tak dlhé prenosové časy, informácie prúdia trikrát a ovládacie pokyny od vodiča desaťkrát rýchlejšie. V úzkej spolupráci s funkciou DSC sa tak aktuátor stará o výrazné potlačenie nedotáčavosti, čo je bežný prejav vozidiel s pohonom predných kolies, no bez toho, aby utrpela priečna dynamika. Súčasťou štandardnej výbavy bude aj BMW Performance Control (rozdeľovanie krútiaceho momentu na kolesá) - aktívne pribrzďovanie kolies. Okrem toho sa pridaním výstuží a vzpier zvýšila torzná tuhosť vozidla. Príkladom je štandardne dodávaná zadná vzpera v tvare bumerangu.
Na vrchole ponuky bude verzia M135i xDrive. Poháňať ho bude preplňovaný dvojliter s výkonom 225 kW.
0 KOMENTÁROV