BMW Motorrad: ... R18

Štúdia BMW Motorrad R18 ukazuje, ako by mohol motor typu boxer zo šesťdesiatych rokov vyzerať dnes a ako by sa mohol zapracovať do puristického na mieru vytvoreného motocykla so všetkými klasickými dizajnovými prvkami BMW Motorrad.

Štúdia je esenciu motocykla v jeho pôvodnej, prirodzenej forme. Štýl motocyklov vyrábaných na mieru a očistený od všetkých nepotrebných prvkov, ktorý sa zameriava iba na to podstatné, čo treba na jazdenie. „Najväčšou dizajnérskou výzvou bolo ponechať viditeľné všetky prvky. Každá časť má svoj funkčný účel. Nie je veľa takých, ktorí by sa odvážili na takýto odvážny prístup,“ povedal Bart Janssen Groesbeek, dizajnér štúdie.

R18 je jasné BMW - motor typu boxer, kolískový rám, viditeľná univerzálna radiaca páka a čierna nádrž kvapkovitého tvaru s ručne nanášanými kontrastnými linkami. To všetko sú typické dizajnové ikony klasických modelov BMW Motorrad, ktoré prepájajú klasiku s moderným štýlom. Vyvážené proporcie pripomínajú klasické motocykle ako napríklad BMW R5. K historickému odkazu sa hlásia aj pneumatiky - rovnako ako voľakedy, aj dnes ich dodáva značka Metzeler.

Poriadne piesty

Srdcom štúdie nový veľký 2-valcový motor typu boxer s objemom 1 800 cm3 a moderným chladenie vzduchom a olejom. Blok motora a prevodovky má vyrobené z hliníka ostreľovaného sklenenými guľôčkami, kryty ventilov a rozvodového remeňa sú zase z lešteného hliníka.

Meno štúdie sa nachádza aj na plakete na motore. Vizuálnu autenticitu dotvárajú aj dva karburátory Solex. Ďalším výrazným optickým prvkom je chrómovaný kardanový hriadeľ. Na motocykli sa nenachádzajú žiadne kryty, ktoré by zakrývali akýkoľvek z konštruktérskych celkov. Rovnako sa zredukovala aj elektronika celej štúdie. Pozostáva iba zo štartéra a svetiel, čím podčiarkuje puristický smerovanie motocykla.

 

 


  • bmw,

GALÉRIA - 8 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ