BMW M550d: Štyri turbodúchadlá na šesť valcov

Sekvenčné preplňovanie štvoricou turbodúchadiel sa najsilnejšiemu naftovému BMW všetkých čias stará o výkon 294 kW (400 k) a krútiaci moment 760 Nm. Oproti doterajšiemu 50d sú to len marginálne zlepšenia o 14 kW a 20 Nm, nezabudnime však na nižšiu normovanú spotrebu o 11 percent.

Zostava turbodúchadiel je vyskladaná takto: dve kompaktné dúchadla s variabilnou geometriou lopatiek turbíny v spoločnom puzdre tvoria vysokotlakovú časť, namiesto doterajšieho nízkotlakového veľkého tretieho sú teraz dve samostatné menšie. Tri dúchadlá pracujú stále (obe malé a jedno veľké), štvrté sa pripája nad 2 500 otáčkami. Pri ostrom rozjazde sú menšie dúchadlá odstavené klapkou. Aby komplikácii nebolo málo, BMW v záujme efektivity vytvorilo dvojokruhovú recirkuláciu výfukových plynov: pre vysoký aj pre nízky tlak.

Sila sa v M550d prenáša cez osemstupňový automat od ZF na všetky kolesá. Štandardom je integrálne aktívne riadenie (variabilný prevod riadenia vpredu a natáčanie kolies zadnej nápravy) znížený M podvozok a 19-palcové obutie s rozmerom 245/40 vpredu a 275/35 R19 vzadu, pod ktorým vyniknú modré strmene bŕzd. Za príplatok budú k dispozícii 20-palcové kolesá a adaptívne vzduchové odpruženie.


GALÉRIA - 8 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ