BMW M5: Zásadná zmena

Audi ho malo prakticky od začiatku, pred pár rokmi už neodolal ani Mercedes-AMG. Pohon všetkých kolies by sa však pri takom prebytku výkonu dal nazvať aj nevyhnutnosťou. BMW mu hovorí M xDrive a vďaka trom režimom dokáže to, čo konkurencia nie. Ako samozrejmosť beriem to, že riadiaca elektronika preferuje zadnú nápravu, podľa BMW dokonca až do takej miery, že predné kolesá pripája len podľa potreby. Alebo ich elektromechanicky ovládaná viaclamelová spojka nemusí pripojiť vôbec.

Základné nastavenie systému je 4WD, teda pohon všetkých kolies. Po zvolení dynamického režimu sa ponúka nastavenie 4WD Sport, ktoré podporue agilitu. Elektronika v tomto režime podporuje aj driftovanie, mala by však zabrániť extrémnej situácii, pri ktorej hrozí už len zlý koniec. Pri úplnom odpojení stabilizačného systému (v BMW mu hovoria DSC) pribudne aj tretia možnost - 2WD. Tu sa už výkon prenáša iba na zadné kolesá, medzi ktoré ho rozdeľuje Active M Differential.

Sila motora sa prenáša cez 8-stupňovú automatickú prevodovku M Steptronic s možnosťou manuálneho radenia pod volantom a s rozťahanejším odstupňovaním. Prevodovka používa hydrodynamický menič krútiaceho momentu len piri rozbehu a prakticky okamžite prechádza na premosťovaciu spojku. Motor V8 s objemom 4,4 litra dostal nové turbodúchadlá, vyššie tlaky vo vstrekovacom systéme, výkonnejšie mazanie aj chladenie či odhľahčený výfuk s výraznejším zvukom.

Novinkami v kokpite sú zmenená športová grafika prístrojov, priame tlačidlo voľby režimov radenia na voliacej páke či lepšia poloha M tlačidiel. Podobne ako v predchodcovi sú tu dve tlačidlá, pod ktoré si môže vodič uložiť kompletné nastavenie auta (okrem prevodovky, stabilizačnej elektroniky a "štvorkolky" sa dá nastaviť motor, riadenie, tlmiče a informácie zobrazované na projekčnom displeji).

Chýba vám niečo? Áno, BMW sa zatiaľ neunúvalo zverejniť k M5 žiadne čísla. Preto môžem len tipovať a fantazírovať, že proti Mercedesu-AMG E63 a Audi RS6 sa postaví aspoň 450 kW (612 koní) a 850 Nm. Akceleráciu z 0 na 100 km/h musí BMW v tejto spoločnosti zvládnuť pod 3,5 sekundy. A najvyššia rýchlosť už tradične limitovaná na 250 km/h, ale možno sa bude dať aj odblokovať. A žerie 10,5 litra na 100 km podľa normy, ak to niekoho trápi.


GALÉRIA - 3 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ