BMW M2: Môžete vstúpiť

Pomerne dlho nebolo úplne isté, že BMW sa odhodlá postaviť túto verziu svojho kompaktného kupé. Veď na trhu sa dobre usadilo M235i, teda po novom už M240i. Jeho charakter bol však viac namierený do kategórie GT, teda na rýchle cestovanie než na skutočné jašenie sa na okruhu. Preto ma veľmi potešilo, keď M2 uzrela svetlo sveta.

Od veľkého brata

Technicky ide, zjednodušene napísané, o scvrknuté M4. Predná náprava, zadná náprava, brzdy či chladenie, sú prevzaté prakticky bez úprav. O osem centimetrov širšie boky, preto nie sú len estetickou záležitosťou. BMW podporilo agresívnu tvár M2 aj novým predným nárazníkom (všetky mriežky sú funkčné), nechýba ozdobný prvok na blatníku a štvorica koncoviek výuku s klapkami, takže auto reve podľa nastavenia elektroniky.

Motor má tiež veľa viacero spoločných komponentov ako napríklad piesty. Akurát je trojlitrový radový šesťvalec, preplňovaný turbodúchadlom, citeľne podladený na 370 koní (272 kW) a 460 Nm (s overboostom 500 Nm). Mokré sny o tom, že by M2 mohlo mať 420 či dokonca 450 koní (M4 s balíkom Competition), nechajme na niektorého z dvorných ladičov BMW. Podľa mňa je otázkou času, kedy niekto tento motor ešte prifúkne. A v rámci konkurenčného boja s AMG a quattro to BMW jedného dňa urobí aj samé, aj keď zrejme neprekročí hranicu 400 koní.

Kokpit na mňa pôsobí stroho, možno až lacno. Najmä po presadnutí z M3, ktorú BMW tiež pristavilo na jazdenie, a to vrátane Competiton balíka. Vcelku obyčajné sedadlá, obligátny „emkový“ volant a špecifický volič dvojspojkovej prevodovky a akosi málo tlačidiel. Opäť sa vrátim do kokpitu spomenutej M3, kde sa dá oddelene nastaviť motor, riadenie, radenie a tlmiče. A všetko si môže vodič uložiť pod dve tlačidlá na volant. Tu mám len klasický kolískový prepínač Comfort/Sport/Sport Plus. Je to dobre či zle?

Ide sa šmýkať

Dážď neustáva, len mení svoju intenzitu. Kým vyrazím na Hungaroring, na školení zaznie jednoznačné „No drifting!“ V tomto počasí sa však s pohonom zadných kolies netreba ani zvlášť snažiť, prvý strúham už po výjazde z boxov. M2 je úžasne naladené, do driftu odchádza postupne a veľmi čitateľne. Stabilizačný systém sa nehrnie do práce a nechá ma kontrovať kým predok drží. A napriek množstvu vody, drží celkom dlho. Samozrejme, v jednom momente ho pretlačím a meraný úsek je v háji, ale na môj pocit radosti to má opačný vplyv.

Výhodou M2 je jednoznačne veľkosť, teda skôr malosť. S kratším rázvorom sa ochotne stáča, pritom je dobre vyvážená, a tak ma nezaskočí nejakým nečakaným zaťažením niektorého z rohov. Spolu s prekvapujúco lepivými Michelinmi Pilot Super Sport mám aj na mokrej trati pocit dostatočnej istoty. Špičkovo odladené riadenie, famózne brzdy a bleskovo radiaca sedemstupňová dvojspojková prevodovka (v manuálnom režime), dotvárajú komplexný zážitok. BMW M2 je jednoducho fantastické!

Skromne

Neraz uvažujem nad tým, koľko výkonu je tak akurát. A tých 370 koní tu sa mi javí celkom optimálne. V spolupráci s aktívnym diferenciálom so zvýšenou svornosťou, ich zadné pneumatiky dokážu dobre preniesť na cestu, a to aj cez vrstvu vody. Pri aute postavenom na zábavu a radosť z jazdy, je takáto schopnosť na nezaplatenie, najmä ak ho plánujete využívať aj inak ako na jašenie. M2 pritom nie je krotký baránok, ak budete na neho zlý, tak vám to vráti rovnakou mincou. Načo však byť na neho zlý, keď to s ním ide aj po dobrom?


  • bmw,m2,

GALÉRIA - 32 obrázkov

4 KOMENTÁRE

  1. Vilo Malina| 18.04.2017 11:27

    Vilo Malina| 18.04.2017 11:26

    Vilo Malina| 05.04.2017 17:39

    asi by bolo dobre napriek nespornych kvalitach povedat aj to ze tie tlacitka M1 a M2 su fakt minus ze tam nie su. Motor N55 v M2 zas az tak vela komponentov s motorom S55 z M3/M4 nezdiala a dokonca to je az na jednu vynimku prvy krat v historii kedy je v nejakom "cistokrvnom" M-ku iny ako "S" motor. Tou vynimkou je 1M coupe ktora mala tiez "len" M54 motor

    1. Martin Ruisl| 06.04.2017 00:46

      Vdaka za pripomienku, upravil som to. Absencia jazdnych rezimov na volante je podla mna diskutabilna, pretoze v M2 sa da ovplyvnit menej parametrov.

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ