BMW M140i: Taký malý spáč

Pri takýchto autách naozaj neznášam lamentovanie nad tým, koľko to stojí a čo všetko sa pripláca. Treba jednoducho akceptovať cenovú kategóriu 50+ (tisíc, samozrejme). Väčšinou aj tak mrnčia tí, ktorí by si ho nekúpili ani ako desaťročnú jazdenku. Napriek tomu však tento test začnem za počítačom v konfigurátore BMW. Navolím 114d, čierna farba, veľké kolesá, M balík... Áno, aj suchý diesel za polovičnú sumu si môžete premaskovať na hot-hatch.

Nič však nie je dokonalé, a tak vás prezradia napríklad koncovky výfuku. Šesťvalec ich má dve, každú na opačnom kraji nárazníka. Ďalej spätné zrkadlá a lišty v prednom nárazníku, oboje v sivej farbe. A nakoniec brzdy, modré strmene s písmenom M môžu patriť len jedinému.

Tancuj, tancuj, vykrúcaj

Interiér je taká klasika, v testovanom aute ho zľahka oživuje svetlé čalúnenie športových sedadiel. V rámci M výbavy nechýba môj obľúbený trojramenný M volant. Na druhej strane lesklé čierne lišty mu štýl nepridávajú a decentný červený pásik v analógových prístrojoch tiež pôsobí skôr lacno. Rozhodne lacno však nepôsobí inovovaný iDrive s modernejším menu. Vo verzii s veľkým displejom a navigáciou Professional za neho BMW chce 2 160 € extra. Nezabudnem mu však dať plusový bod za slovenčinu.

Od karosérie radu 1 azda nikto neočakáva, že bude etalónom priestrannosti v nižšej strednej triede. Avšak najmä od verzie M140i by som očakával, že bude etalónom tuhosti, čo rozhodne nebol prípad testovaného auta. Chcem veriť, že išlo o nevydarený kus, pretože to množstvo pazvukov a pohybov na banálnych nerovnostiach prekonalo aj francúzske či talianske autá.

V rúchu baraňom

Uznávam, že kombinácia trojlitrového šesťvalca s osemstupňovým automatom a s pohonom xDrive nemusí byť presne tým pravým orechovým z pohľadu zábavy za volantom. Ale však si pokojne môžete kúpiť M2 a užívať si jej schopnosti. M140i je z môjho pohľadu akési GT scvrknuté do formy hatchbacku.

Preplňovaný agregát so šiestimi piestami mu pritom zabezpečuje primeranú auru exkluzivity a tiež dychberúcu dynamiku. S prenosom sily na všetky štyri kolesá sa nemusíte báť zatlačiť plynový pedál čo najviac na podlahu. Ani štvorkolka však nie je zázrak, fyziku a ľudskú hlúposť poraziť nedokáže.

Mrštnosť a stabilita kompaktu príjemne vynikne pri svižnom a plynulom štýle jazdy. Strážte si však rýchlosť, pretože je ľahké nechať sa strhnúť. Spotreba vyše 10 l/100 km? Normálne. Ak vás to trápi, tak si M140i jednoducho nekupujte. Ak nie, tak smelo, pretože toto je chuťovka v nižšej strednej triede, ktorá sa už nebude opakovať.

Šesťvalec a ešte k tomu pozdĺžne v kompaktoch už nemá budúcnosťŠesťvalec a ešte k tomu pozdĺžne v kompaktoch už nemá budúcnosť


GALÉRIA - 20 obrázkov

1 KOMENTÁR

  1. Vilo Malina| 06.07.2017 22:02

    manual, zadokolka a M Performance vyfuk a je po barankovi a aj nejeden vlk by sa mal mat napozore

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ