BMW: Bezdrôtové dobíjanie v praxi

Novinka bude dostupná od roku 2018 ako príplatková opcia, BMW totiž ešte ukázalo len predsériový prototyp. K autu sa vyžaduje špeciálna podložka s integrovanou cievkou, ktorá môže byť umiestnená v garáži, ale aj vonku na dvore. Na podvozku auta je umiestnená druhá cievka. Medzi nimi sa striedavo generuje magnetické pole, ktorým sa prenáša elektrická energia.

BMW 530e wireless charging - autofans.skBezdrôtová nabíjačka od BMW môže byť aj vonku

Výkon takéhoto nabíjania je 3,2 kW, po pripojení cez kábel a externú nabíjačku (wallbox) sa akumulátor dobíja s výkonom 3,7 kW. Dobitie akumulátora s kapacitou 9,2 kWh do plnej kapacity bezdrôtovo bude trvať asi 3,5 hodiny, s wallboxom je to pod tri hodiny, naopak z klasickej siete cez bežnú nabíjačku to trvá až do 5 hodín.

Predpokladom využitia bezdrôtového dobíjania je to, že musíte správne vmanévrovať auto nad nabíjačku. S týmto pomôže kamerový systém, ktorý indikuje polohu nabíjačky pod autom.

Druhou zaujímavou novinkou v 530e je BMW Digital Charging Service. Inovatívny manažment dobíjania sa zameriava na znižovanie nákladov a využívanie zelenej elektriny (teda vyrobenej z obnoviteľných zdrojov). To prvé nie je až také výnimočné, pretože väčšina elektrických áut a plug-in hybridov má možnosť časovania dobíjania na využívanie nižšej tarify. To druhé si vyžaduje už spomenutý wallbox a tiež solárne kolektory na domácej streche, ktoré bude BMW využívať prednostne. Auto pritom využíva aj údaje z predpovede počasia, aby dokázalo odhadnúť, koľko solárnej energie využije. V kombinácii s patričným vybavením domácnosti to navyše dokáže optimalizovať tak, aby sa časť slnečných lúčov ušla aj domácim elektrospotrebičom.

BMW 530e má kombinovanú spotrebu 1,9 l/100 km a emisie CO2 44 g/km. Na elektrinu prejde 50 km do rýchlosti 140 km/h, elektromotor má výkon 83 kW a krútiaci moment 250 Nm. Umiestnený je v osemstupňovej automatickej prevodovke, kde nahrádza hydrodynamický menič krútiaceho momentu. Jeho benzínovým náprotivkom je preplňovaný dvojliter s výkonom 135 kW a krútiacim momentom 320 Nm. Systémový výkon je 185 kW a krútiaci moment 420 Nm, zrýchlenie z 0 na  100 km/h trvá 6,2 sekundy a maximum je 235 km/h.


GALÉRIA - 6 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ