
Novinka bude dostupná od roku 2018 ako príplatková opcia, BMW totiž ešte ukázalo len predsériový prototyp. K autu sa vyžaduje špeciálna podložka s integrovanou cievkou, ktorá môže byť umiestnená v garáži, ale aj vonku na dvore. Na podvozku auta je umiestnená druhá cievka. Medzi nimi sa striedavo generuje magnetické pole, ktorým sa prenáša elektrická energia.
Bezdrôtová nabíjačka od BMW môže byť aj vonku
Výkon takéhoto nabíjania je 3,2 kW, po pripojení cez kábel a externú nabíjačku (wallbox) sa akumulátor dobíja s výkonom 3,7 kW. Dobitie akumulátora s kapacitou 9,2 kWh do plnej kapacity bezdrôtovo bude trvať asi 3,5 hodiny, s wallboxom je to pod tri hodiny, naopak z klasickej siete cez bežnú nabíjačku to trvá až do 5 hodín.
Predpokladom využitia bezdrôtového dobíjania je to, že musíte správne vmanévrovať auto nad nabíjačku. S týmto pomôže kamerový systém, ktorý indikuje polohu nabíjačky pod autom.
Druhou zaujímavou novinkou v 530e je BMW Digital Charging Service. Inovatívny manažment dobíjania sa zameriava na znižovanie nákladov a využívanie zelenej elektriny (teda vyrobenej z obnoviteľných zdrojov). To prvé nie je až také výnimočné, pretože väčšina elektrických áut a plug-in hybridov má možnosť časovania dobíjania na využívanie nižšej tarify. To druhé si vyžaduje už spomenutý wallbox a tiež solárne kolektory na domácej streche, ktoré bude BMW využívať prednostne. Auto pritom využíva aj údaje z predpovede počasia, aby dokázalo odhadnúť, koľko solárnej energie využije. V kombinácii s patričným vybavením domácnosti to navyše dokáže optimalizovať tak, aby sa časť slnečných lúčov ušla aj domácim elektrospotrebičom.
BMW 530e má kombinovanú spotrebu 1,9 l/100 km a emisie CO2 44 g/km. Na elektrinu prejde 50 km do rýchlosti 140 km/h, elektromotor má výkon 83 kW a krútiaci moment 250 Nm. Umiestnený je v osemstupňovej automatickej prevodovke, kde nahrádza hydrodynamický menič krútiaceho momentu. Jeho benzínovým náprotivkom je preplňovaný dvojliter s výkonom 135 kW a krútiacim momentom 320 Nm. Systémový výkon je 185 kW a krútiaci moment 420 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 6,2 sekundy a maximum je 235 km/h.
0 KOMENTÁROV