BMW 630d xDrive GT: Krásu skrýva vo vnútri

Pomerne veľkú medzigeneračnú zmenu vidno hneď na prvý pohľad: prerastený zadok á la Kim Kardashian je preč a teraz vyzerá veľké Gran Turismo oveľa dynamickejšie, ešte viac tieto črty zvýrazňuje aj M Sport balík. Posunutím o jednu triedu nahor klesla horná hrana zadnej časti auta o 64 mm a tento rozdiel sa pretavil do opticky podstatne príjemnejších proporcií. Stále však ide o okéhosi mačkopsa medzi kombi, sedanom a kupé. Nakoniec je to v podstate luxusný liftback, zachoval si však štýlové dvere s oknami bez rámov a ešte štýlovejší zadný výsuvný spojler.

Karoséria s medajlou

Gran Turismo radu 6 je poriadna loď, s dĺžkou viac ako 5 metrov prekonáva aj kombi radu 5 o 15 centimetrov. Rázvor má oproti päťkovému sedanu a Touringu dlhší o 95 mm a na vnútornom priestore pre posádku to poznať. Luxusný interiér ponúka cestujúcim štedrý priestor v každom smere a obklopuje ich vybavením ako v obývačke. Bez preháňania. Od bielych kožených kresiel s masážnou funkciou, cez obloženie interiéru materiálmi ako z exkluzívneho nábytku, až po displeje multimediálneho systému pre zadných cestujúcich.

Karoséria radu 6 je úplne nová a BMW za ňu dokonca dostalo aj ocenenie EuroCar Body Award za inovácie, napríklad široké hliníkové piate dvere, cez ktoré je dobre vidno vzad a takisto sa ľahko manipuluje s batožinou. Oproti predchádzajúcemu modelu sa objem priestoru pre ňu zvýšil o 110 dm3, o 40 dm3 prekonáva aj Touring radu 5. Po sklopení zadných operadiel sa zvýši až na 1 800 litrov, čím kombi prekonáva o stovku. Samotná karoséria znížila hmotnosť o 44 kilogramov a auto je oproti predchádzajúcemu modelu o 150 kilogramov ľahšie.

Nabalený na cestu

Pri cestovaní rozmaznáva auto posádku množstvom komfortných a štýlových prvkov, v GT radu 6 ponúka BMW všetky možné novinky, zavedené v radoch 5 a 7. Mnohé z nich sú v aute sériovo, nebolo by to však ono, nepriplatiť si za trochu viac. Alebo aj poriadne viac. Testované auto s príplatkami v hodnote ďalšej polovice základnej ceny posúva pohodlie počas jazdy a starostlivosť o posádku blízko k maximu dnešných možností. Ionizácia vzduchu s prídavnými vôňami, audio Bowers&Wilkins, niekoľko farebných možností náladového podsvietenia...čo viac si priať?

To isté platí aj o bezpečnostných systémoch na palube, ktoré vedia pri vzájomnej spolupráci po diaľnici aj bez pričinenia vodiča odšoférovať kúsok cesty. Ale iba kúsok. Každopádne je tu asistentov na podporu vodiča neúrekom, vynikajúce sú adaptívne LED svetlá a ešte viac bezpečnosti pri jazde v tme prináša aj nočné videnie. Len ovládanie infotainmentu gestami sa mi stále zdá akési kostrbaté a nikdy nerobilo presne čo som chcel, napríklad na ovládanie hlasitosti je stále lepšie potočiť kolieskom než kresliť kružnice vo vzduchu a audio aj tak hrá buď hlasno alebo potichu.

Diaľnicožrút

Gran Turismo znamená “veľká cesta” a BMW radu 6 s týmto označením je na ich prekonávanie stvorené. Okrem luxusu a výbavy na palube aj jazdné vlastnosti auta zodpovedajú tomu, že ide o limuzínu. Komfort jazdy je prvoradý, v tomto prípade ešte zvýraznený adaptívnym podvozkom. K správaniu auta na ceste ťažko hľadať výhrady, na zlých cestách boduje pohodlným pružením a na diaľnici stabilitou a tichou jazdou aj vo vysokých rýchlostiach.

Naftová verzia 630d je na auto určené na veľký nájazd ideálnym pohonom. Štandardom pre všetky motory je pravidelne a všade vychvaľovaná 8-stupňová prevodovka. So šesťvalcom výborne spolupracuje a pohonné ústrojenstvo podáva úctyhodný výkon pri veľmi prijateľnej priemernej spotrebe v teste na úrovni 6,5 l/100 km. Pohon xDrive je k tomu vítaný doplnok, zaručujúci lepšiu trakciu v horších adhéznych podmienkach. So zmenou generácie a číselného označenia sa Gran Turismo radu 6 priblížilo k sedmičke, ku ktorej predstavuje o niečo praktickejšiu alternatívu.


GALÉRIA - 17 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ