BMW 530d xDrive Touring: Poloboh

Po príchode novej sedmičky prišiel rad aj na generačnú obmenu menšieho radu 5, ktoré prichádza na rovnakej modulárnej platforme ako najväčšia limuzína značky BMW. Dodáva sa ako sedan (G30) a kombi (G31), GT sa presunulo do radu 6. Na test prišla päťka ako praktickejší Touring, teda 5-dverové kombi. Vzhľadom je samozrejme iba evolúciou, na presklené šípy a iné vízie automobilov zo sci-fi si ešte počkáme. Čierne kombi je elegantné, ale v konečnom dôsledku celkom nenápadné, avšak nadčasové. V tomto prípade autu dodáva jemnú dynamiku balík Sport Line.

Ako v rajskej záhrade

Testované auto za cenu sto tisíc okamžite po nastúpení ohúri celú posádku luxusným prostredím. Každý je z toho úplne unesený a má potrebu hladiť drevené obklady na palubnej doske a stláčať sedadlá čalúnené mäkkou svetlou kožou. Plasty, drevo, koža, kov...všetko to do seba dokonale zapadá a po chvíli začína byť tá mastná cenovka zrazu trochu oprávnenejšia.

Na rozdiel od exteriéru je v kabíne oveľa viac postrehnuteľný významný progres. Vodič sa tu cíti ako v technickom nebi. Nečudo, veď päťka je teraz výkladnou skriňou technológií BMW. Digitálny prístrojový štít je síce parádny, ale dnes už tak neohúri, má ho už viacero značiek. Oveľa viac ma zobral 360° kamerový systém, jeho grafika a plynulosť. Zaparkovanie s ním je hračka, stačí na displeji kliknúť, odkiaľ sa chcem na okolie auta pozrieť, obraz sa tam natočí a auto vidím, ako keby som stál vonku. Ovládať sa dá aj gestami vo vzduchu, tento moderný spôsob mi však stále príde trochu kostrbatý a preferujem klasiku, ktorá reaguje podstatne lepšie.

Klasika aj high-tech

Všetky ostatné klasické prvky známe z BMW zostali zachované takisto. Našťastie. Klimatizácia má vlastný panel regulácie, o blaho posádky sa stará zabudovaný ionizátor vzduchu. Rovnako nechýba ani otočný ovládač systému iDrive s vymakanou grafikou, ktorým sa ovládajú ostatné prvky vozidla. A že ich nie je málo, od tých bezpečnostných, ktoré by vedeli (keby to mali povolené) bez problémov minimálne na diaľnici odšoférovať aj dlhú cestu bez vodiča, až po komfortné, ako napríklad masážne sedadlá. Všetko mysliteľné, na čo si človek spomenie, v tomto aute môže byť.

O priestore v kabíne nie je veľmi čo debatovať, predsa len ide o limuzínu s rázvorom takmer tri metre (bez 25 cm). Vzadu by som čakal o niečo viac, nedá sa však povedať, že by mi nestačilo, miesta je dosť na kolená aj hlavu, kontakt so sedadlom vpredu či stropom budú mať iba dvojmetroví jedinci a vysoké modelky s dlhými nohami. Súkromie pre zadných pasažierov zaistia roletky a celý interiér ešte viac zapôsobí v noci, kedy navodzuje atmosféru náladové osvetlenie. Na vodiča čaká v noci prekvapenie od vynikajúcich LED adaptívnych svetiel s funkciou vytmavovania protiidúcich vozidiel.

Univerzálna harmónia

Vo verzii 530d je BMW radu 5 Touring citeľne viac zamerané na dlhé túry, než na športovanie. Naftový šesťvalec s objemom 3,0 litra sa drží vďaka 8-stupňovému automatu na nízkych otáčkach. Pracuje potichu a efektívne, na diaľnici má iba 1 600 otáčok a bežne si vystačí so 6,5 litrami nafty na 100 km v kombinovanej prevádzke. Na druhej strane však netreba zabudnúť, že agregát má 195 kW (265 koní) a  620 Nm už pri 2 000 otáčkach, sila mu teda rozhodne nechýba. Auto s hmotnosťou minimálne 1,8 tony akceleruje z miesta na stovku za 5,6 sekundy, na klzkých povrchoch mu s udržaním tohto času pomáha pohon všetkých kolies xDrive.


Ako správne BMW má aj rad 5 svoju druhú tvár, tú športovejšiu. Stačí prepnúť na režim Sport a celé nastavenie auta sa zmení na tuhšie a ostrejšie. Cítiť jeho hmotnosť a riadenie sa stále zdá byť trochu príliš ľahké, ale aj tak vie byť 530d sakramentsky rýchle kombi. To len tak, aby sa nezabudlo. Väčšinu času počas testovania som sa aj tak vozil s adaptívnym podvozkom v režime Comfort a vychutnával som si výborné odhlučnenie a maximálne pohodlnú jazdu za sprievodu aparatúry Bowers & Wilkins aj na nerovných cestách, kde diery výborne filtroval aj s 19-palcovými kolesami. Každý si môže auto prispôsobiť podľa svojich potrieb, ale svojou univerzálnosťou je pripravené na všetko - na zábavu aj na biznis.


GALÉRIA - 34 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ