BMW 320d GT: Trochu iné priority

Zvonku by bolo treba postaviť verziu pred a po facelifte vedľa seba a odlišnosti hľadať v priamom porovnaní. Aj to iba pri veľmi pozornom pohľade. Ten nám odhalil aj to, že predné svetlomety teraz štandardne využívajú LED technológiu pre stretávacie aj diaľkové svetlá, rovnako sú LED aj hmlové a koncové svetlá. Na testovanom aute sa prišla predviesť aj nová modrá farba Estoril, vyhradená exkluzívne pre verzie M Sport.

Pravé Gran Turismo má byť auto stavané na komfortné cestovanie na dlhé trate. K tomu samozrejme treba patričný priestor, verzia GT je oproti sedanu alebo kombi dlhšia asi o 20 cm. Z toho pripadlo 11 cm na predĺženie rázvoru, spolu so zvýšením karosérie o 8,1 cm a zdvihnutím pozície sedenia o 5,9 cm sa podarilo dosiahnuť podstatne viac priestoru pre posádku, v príjemnejšej polohe a s ľahším nastupovaním cez efektné bezrámové dvere.

Vo vnútri cítiť, že táto „trojka“ je akási väčšia. Vzadu má aj pasažier s výškou 190 cm dostatok slobody pre nohy aj za rovnako veľkým pasažierom, sediacim vpredu. Problém nerobí ani zvažujúca sa strecha, v strope je na hlavu dostatočne veľké vybratie, medzi ním a hlavami cestujúcich zostáva pár centimetrov vzduchu. Pohodlné usadenie na každom mieste je tak bezproblémové pre štvoricu, pretože vzadu v strede zavadzia masívny stredový tunel. Materiály v kabíne dostali jemné osvieženie, už pred faceliftom však bol interiér vynikajúci a nič podstatné sa na tom nemení ani teraz. Nový centrálny displej dostal takisto aktualizáciu. Priniesla nové členenie menu, ktoré je aj v rozšírenej podobe učebnicovo jednoduché a prehľadné. Logika a intuitívnosť obsluhy, vzhľadom na veľký rozsah funkcií systému iDrive, u mňa vždy bodovala a nie je to inak ani teraz.

Podvozok je presne taký, ako má správne GT mať. Silný dôraz kladie na komfort, odhlučnenie a tlmenie nerovností, čo sa mu v spojení s rozumným rozmerom pneumatík na 18 palcových diskoch darí na jednotku. Verzia M Sport prichádza štandardne so športovým podvozkom, ani rýchla jazda mu tak nie je cudzia. Pri prejazde oblúku sa nakláňa iba minimálne a precízne nasleduje pokyny od riadenia. Síce stráca trochu priamosti sedanu a kombi radu 3 v zákrutách, kvôli väčšej hmotnosti a rozmerom, komfort Gran Turisma to však dokonale kompenzuje a nemožno mu to mať za zlé.

Naftový dvojliter s výkonom 140 kW je pre rad 3 akýsi mainstream, s pohonom xDrive a automatickou prevodovkou je to pre Gran Turismo vynikajúca kombinácia. Potešila nás jeho spotreba tesne pod 7 l/100 km, pričom test prebiehal v naozaj mrazivom počasí. Výkon stačí v podstate na každú úlohu auta s takýmto zameraním a pohon všetkých kolies sa stará o výbornú trakciu pri akcelerácii na každom povrchu. Osemstupňová prevodovka ZF patrí k tým najlepším, aké do auta dostať, jej hladké a rýchle radenie ešte viac podporujú dojem z komfortu auta.

Práve ten je v rade 3 Gran Turismo jasnou prioritou. Pohodlie a priestor sú na prvom mieste, čo predurčuje GT v súlade s jeho názvom na dlhé cesty. Tomu je aj vozidlo adekvátne prispôsobené už od svojho vzniku. Modernizácia priniesla takmer neviditeľné zmeny vzhľadu a pár technických inovácií ako novší infotainment a LED svetlá v základe. Naďalej je však BMW 320d GT sDrive úsporným, živým a komfortným spoločníkom na akúkoľvek cestnú výpravu, ktorú posádka absolvuje s istotou a v celkom luxusnom prostredí.


GALÉRIA - 28 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ