BMW 320d EDE: Možnosti šetrenia

Na prvý pohľad bežný sedan 320d, ktorý nevytŕča z radu. Výbava Sport je možno celkom obľúbená, márne však hľadám odkaz na iný obľúbený prvok slovenských zákazníkov – pohon všetkých kolies xDrive. Z vlastnej skúsenosti viem, že aj s pohonom zadnej nápravy sa dá prežiť zima. A vedia to aj naši otcovia a dedovia odchovaní na „žigulíkoch“ a podobných zázrakoch.

V interiéri je výbava Sport azda najväčším prínosom, pretože jej súčasťou sú výborné sedadlá so širšími možnosťami nastavenia než v základe (áno, môj obľúbený rozťahovací sedák). Ďalej sú tu červené detaily, ktoré v kombinácii s čiernou a s lesklými lištami dodávajú dynamický imidž. Obsluha cez iDrive je bezproblémová, priestoru máme vcelku primerane, kufor sedanu je pre rodinu trošku komplikovanejší, ale to sa dalo čakať.

Aké sú rozdiely?

Po naštartovaní je tu vyskočí prvý ekologický moment. Základným režimom jazdy je pri tejto verzii Eco Pro namiesto obligátneho Comfort. Áno, je tu aj Sport, ale na to sa neopovážim ani pomyslieť, veď predsa šetríme palivo. Preto sa treba pripraviť skôr na vlažné reakcie a skoré zmeny prevodových stupňov.

V rýchlosti ešte doplním ďalšie špecifické prvky Efficient Dynamics Edition v porovnaní s bežným 320d. Dvojlitrový diesel poskytuje rovnaký krútiaci moment 400 Nm, má však o 20 kW menej. Manuál so 6 stupňami má dlhší stály prevod, testovaný 8-stupňový automat je rovnaký. BMW tiež kdesi ušetrilo 20 kg. Vo finále by EDE mala byť o cca 0,3 l/100 km úspornejšia. Stojí to za to?

Baví sa šetrením

Motor je naladený tak, aby ho chuť do života prešla niekde v polovici dostupných otáčok. To sa k verzii Sport s pomerne tvrdým odpružením veľmi nehodí, navyše BMW v rámci faceliftu podvozok ešte spevnilo. Agilné šasi tak nemá čo hnať dopredu a napriek čisto zadnému pohonu som si s ním veľa zábavy neužil.

A spotreba? V chladnom počasí na šetrenie veľmi nie je priestor, kúrenie a rôzne vyhrievané prvky si berú svoje. Z pohľadu normovanej spotreby predstavuje úspora paliva cca 10 percent, čo by v reálnej premávke malo byť okolo 0,5 l/100 km. Bez priameho porovnania s bežným 320d sa to však len ťažko vyhodnocuje. Priemer počas testu okolo 6 l/100 km nie je svetoborný a ten podstatný dôvod na kúpu tejto verzie teda odpadá. V slovenských podmienkach sa z pohľadu nákladov aj tak viac počíta nižší výkon. No aj keď rozdiel 340 eur nie je na zahodenie, neviem, či by som sa obetoval.

Verzia 320d Efficient Dynamics Edition mi vychádza ako zaujímavé auto na brázdenie diaľnic. Tam sa možno ukáže úsporný potenciál v desatinkách litrov na 100 km. Určite by som však nevolil verziu Sport s tvrdším odpružením, pretože to len zvýrazní nezaujímavý prejav motora, ktorý nemá rád otáčky.


GALÉRIA - 24 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ