BMW 118d: Keď šetrenie baví

Bavorský rad 1 je na trhu tak dlho, že už aj jeho druhá generácia má za sebou facelift a nepotrvá dlho, kým ho nahradí tretia. Tá aktuálna však má svoje unikátne vlastnosti, ktoré s nástupcom s najväčšou pravdepodobnosťou zmiznú. Spomeniem len pohon zadných kolies a šesťvalcový benzínový motor, ktoré robia z hatchbacku dnes už doslova nebeský zjav pre hardcore fanúšikov šoférovania. Pre menej zanietených má BMW v ponuke decentnejšie verzie, ako napríklad testovanú 118d.

Živo a úsporne

Dvojlitrový diesel vo verzii 118d je situovaný presne v strede ponuky naftových motorov. Má na bežné jazdenie úplne dostatočný výkon 110 kW a krútiaci moment 320 Nm, čo mu dáva dynamiku na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,1 sekundy a maximálnu rýchlosť 212 km/h. To platí pre kombináciu s vynikajúcou 8-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá zabezpečuje hladké radenie a inteligentnú voľbu prevodov v automatickom režime, ako aj bleskové zmeny medzi stupňami na želanie vodiča v manuálnom režime.

Nie je to síce práve trhač, označiť ho za slabý by však nebolo spravodlivé. Sila agregátu sa prenáša na zadné kolesá a pri plnej akcelerácii z miesta nemá problém ich pretočiť. Na do nadväzuje celkovo pretáčavejšie správanie auta s náramnou ochotou zatáčať do zákrut, ktorá sa pri rýchlejšej jazde stará vodičovi o zábavu. Keď k tomu pridáme presné a priame radenie, pohotové reakcie na plynový pedál a účinné a dobre dávkovateľné brzdy, vo výsledku ani nafta v nádrži neznamená, že by malo ísť o nudné auto. Samozrejme diesel prináša výhodu pomerne nízkej spotreby, aj s častejším využívaním výkonového potenciálu sa týždňový priemer vyšplhal iba na 5,5 l/100 km.

Primerane priostrený

Na svižnom aute napriek dieselu nepôsobí neprimerane ani to, že je vo verzii M Sport. Tá prináša oproti iným verziám špecifické úpravy v exteriéri aj interiéri: napríklad chrómová koncovka výfuku, aerodynamický balík a LED svetlomety vonku, vnútri sú najvýraznejšou zmenou športové sedadlá. Sú naozaj vynikajúce, pretože majú výborný tvar, správne tvrdú výplň a telo držia pevne na mieste. Neviditeľnou súčasťou balíka M Sport je športový podvozok, aj s ním si však auto zachováva dostatočnú mieru pohodlia s účinným filtrovaním nerovností.

BMW radu 1 nie je práve novinka, ale dobre pripomenulo, aké je to vyzreté auta doladené do posledných detailov. Facelift mu dodal mnoho nových moderných prvkov výbavy aj oživený vzhľad exteriéru. Interiér pôsobí hodnotne a príjemne, rovnako ako motor, poskytujúci dobrý výkon aj s rezervou pri nízkej spotrebe. V kombinácii s priamymi a zábavnými jazdnými vlastnosťami je to BMW ako vyšité, verné svojmu poslaniu rozdávať radosť z jazdy.


GALÉRIA - 18 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ