Blinnker.com: Nová sociálna sieť pre autá štartuje

Hlavou projektu (áno, neznášam slovo start-up) je Martin Szotkovski, ktorý na tlačovej konferencii prezentoval štyri základne funkčné piliere. Po registrácii (meno a heslo, alternatívne cez Facebook, rovnako ako na autofans.sk) užívateľ získa možnosť zadať informácie o svojom aute. Toto mu otvorí nové možnosti.

Čo to vie?

Komunikačnú funkciu v Blinnkeri zastupujú aj ŠPZ správy. Užívateľ môže poslať anonymne správu inému užívateľovi, identifikujú sa len evidenčným číslom vozidla. Užívatelia ďalej budú mať možnosť aj klasickej komunikácie a diskusie.

Služby pre motoristov zatiaľ reprezentuje sprostredkovanie PZP. Ak zadáte informáciu o tom, kedy sa vám končí aktuálna poistná zmluva, systém vám včas ponúkne alternatívne ponuky a tiež pripraví dokumenty na zmenu poisťovne. Časom budú mať užívatelia možnosť zbierať kredity za svoju aktivitu a tieto využiť buď na platbu poistného alebo ako zľavy u rôznych partnerov (servisy, umyvárne,...).

Praktickú stránku reprezentujú dopravné informácie, ktoré budú zadávať predovšetkým užívatelia. Blinnker však bude spolupracovať aj so Zelenou vlnou či využívať údaje z kamier spoločnosti Kapsch, ktorá prevádzkuje napríklad mýtny systém v Česku. V krátkom čase bude spustená tiež navigácia, zatiaľ však nie je vybratý partner na mapové podklady.

Zaujímavé bude, ako Blinnker ovplyvní spôsob predaja áut, pretože disponuje aj funkciou geolokačného bazára. Na základe dopytu zobrazí užívateľovi dostupné autá v určitom okruhu. Predávajúci naopak môže využiť priame oslovenie potenciálnych zákazníkov, ktorí chcú kúpiť ním ponúkané auto. Pridanie inzerátu na predaj však bude ako jediná funkcia spoplatnené.

Špecialitou bude prepojenie na systém Chytré auto od T-Mobile (zatiaľ len v Česku, nie na Slovensku), ktorý po prepojení bude odosielať údaje aj do Blinnkeru. Bude tak zaznamenávať aj počet najazdených kilometrov, ktorý by mal byť vierohodne doložiteľný pri predaji auta. Nedá sa však zabrániť tom, aby bolo stočené ešte pred registráciou na sieti.

Martin Szotkovski, Blinnker.comMartin Szotkovski, Blinnker.com

„Našim primárnym cieľom je vytvoriť jednu platformu, na ktorej nájdu motoristi všetky dôležité informácie zo sveta auto-moto, kde obsah bude tvorený primárne samotnými užívateľmi. Chceme zmeniť spôsob, akým sa kupujú a predávajú autá a poskytnúť užívateľom ďalšiu pridanú hodnotu v podobe doplnkových služieb týkajúcich sa napríklad povinného zmluvného poistenia,“ hovorí Martin Szotkovski, CEO Blinnker.com. „V budúcnosti plánujeme do našej siete pripojiť aj servisy a ďalšie služby súvisiace s motorizmom. Plánujeme spoluprácu s európskym telekomunikačným operátorom na platforme zariadení IoT. Tieto riešenia budú informovať záchranárov o nehodách a stave posádky ešte pred ich príchodom na miesto nešťastia. Záchranári dostanú cez profil užívateľa informácie o vodičovej krvnej skupine, alergiách, prípadne chorobách. Veríme, že toto riešenie pomôže výrazným spôsobom pri záchrane ľudských životov na cestách a uľahčí prácu záchranárom.”

Sieť je prístupná cez webové rozhranie a cez mobilné aplikácie pre Android a iOS (bude spustená v najbližších dňoch), verzia pre Windows Phone nie je v pláne. Blinnker zatiaľ funguje na Slovensku a v Čechách, rád by však postupne expandoval do celej Európy, predovšetkým do Nemecka, Poľska, Maďarska či Rakúska. V súčasnosti je registrovaných asi 5 000 užívateľov, podľa Szotkovskeho však pribúdajú tempom 1 000 denne.


GALÉRIA - 2 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ