Bentley Continental Supersports: Jednoducho (vraj) najrýchlejší

Rozhýbať auto na rýchlosť 336 km/h alebo zvládnuť štandardnú akceleráciu 0 – 100 km/h za 3,5 s si už vyžaduje riadne výkonný motor. A o to viac, ak auto, ktoré má rozhýbať váži 2 280 kg! Presne toľko, ako má top Continental SuperSports. Šesťlitrový dvanásťvalec s usporiadaným valcov do „W“ je prikrmovaný dvoma turbodúchadlami. Maximálny výkon sa vďaka nim vyšplhal na 522 kW. Pôsobivá je však hodnota maximálneho krútiaceho momentu – 1 017 Nm dosahovaná v otáčkovom pásme 2 050 – 4 500 min-1. Túto neskutočnú porciu zvláda osemstupňová automatická prevodovka, ktorá energiu motora ďalej posiela na všetky štyri kolesá. Pohon je primárne nastavený na pomer 40:60 v prospech kolies zadnej nápravy, no v prípade potreby vie aj 15:85 alebo 63:35. Výbušnosť však treba aj (občas) krotiť. To majú na starosti uhlíkovo-keramické brzdy. Vpredu majú osempiestikový brzdič s 420 mm kotúčom, vzadu jednopiestikový s 356 mm kotúčom. Aby bola neodpružená hmotnosť čo najnižšia, až 21 palcové disky kolies sú kované (oproti konvenčným diskom usporili 20 kg), ako opcia sa ponúka titánový výfuk (- 5 kg). Ale aj tak, viac ako 2,2 tony sa v zákrutách dá ťažko oklamať. Bentley má preto systém tzv. vektorovania energie motora. Znamená to len to, že elektronika v zákrute pribrzďuje vnútorné kolesá.

Trošku aj dizajn

Vyšším dynamickým parametrom bola prispôsobená aj aerodynamika. Pozmenené sú oba nárazníky, v zadnom je difúzor z uhlíkových vlákien. Nové sú bočné prahy, v prednej kapote sú aktívne výduchy. Vzadu zase nechýba krídlo. Neviem ako vám, ale mne tieto zmeny pripadajú ako trošku ako násilná grimasa. Ako keby nasilu „nalepené“.


GALÉRIA - 6 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ