Bentley Continental GT: Nová definícia luxusného cestovania

Nové Bentley je ľahšie nielen vizuálne, ale aj v skutočnosti. Na karosérii ušetrili konštruktéri až 80 kilogramov, vyrobená je z hliníka technológiou superformovania (tvarovanie hliníka rozpáleného na 500 °C). Auto je dlhšie a nižšie (dĺžka 4 805 mm, rázvor 2 851 mm), čo zvýrazňuje nový dizajn. Zadné svetlá majú teraz tvar elipsy, čo ich zjednocuje s koncovkami výfukov. Vpredu používa Bentley LED matrix technológiu. Štandardom sú 21-palcové disky kolies, priplatiť sa dajú 22-palcové.

Fajnový interiér

Kabína je štvormiestna, nový Continental GT má väčší batožinový priestor. Vodič má pred sebou plne digitálne prístroje, zaujímavejší je však Bentley Rotating Display v strede palubnej dosky. Tam sa podľa želania môže nachádzať 12,3-palcový dotykový displej info-zábavného systému, trojica doplnkových analógových ukazovateľov (hodiny, kompas a vonkajšia teplota) alebo nádherné nič.

Na materiáloch sa opäť nešetrilo, novinkou je možnosť kombinácie dvoch druhov dreva. Na všetky obklady treba asi 10 metrov štvorcových drevených líšt, ich výroba a montáž trvá deväť hodín, ručne samozrejme. Alternatívou je povrch inšpirovaný švajčiarskymi hodinkami s názvom Côtes de Genève. Ide o špeciálnu frézovanú povrchovú úpravu na tenučkej hliníkovej lište, ktorá vytvára jedinečnú 3D štruktúru. Ďalšou novinkou je bronzový dekoračný prvok na otočných ovládačoch či výduchoch klimatizácie.

Fajnové predné sedadlá s nastavením v 20 smeroch majú nové prešívané poťahy so vzorom diamant v diamante. V Bentley sa s tým babrali 18 mesiacov, kým presne naprogramovali 712 stehov vyšívacieho stroja.

Na výber sú tri audiosystémy: štandardný 650 W/10 reproduktorov, Bang & Olufsen 1 500 W/16 reproduktorov s technológiou BeoSonic a podsvietenými mriežkami, Naim 2 200 W/18 reproduktorov s aktívnymi basovými transducermi (špeciálne meniče pre nízke frekvencie, ktoré človek vníma ako vibrácie). Aby ste si to dokonalo užili, nové laminované čelné sklo má ešte o 9 dB (A) lepší útlm ako predchádzajúce.

Plnou parou vpred

O pohon sa stará prepracovaný motor W12 s objemom 6 litrov a s preplňovaním dvoma turbodúchadlami. Okrem toho má aj dvojité vstrekovanie (priame vysokotlakové a nepriame nízkotlakové), pri čiastočnej záťaži vie odpojiť polovicu valcov. Dosahuje výkon 467 kW (635 k) a krútiaci moment 900 Nm, v praxi je to 0 – 100 km/h za 3,7 sekundy a maximum 333 km/h.

Najvyššiu rýchlosť pritom dosahuje na šiestom prevodovom stupni, úplne nová dvojspojková prevodovka od ZF ich má pritom osem. Zvláda aj režim kontrolovaného štartu či plachtenie. V športovom režime vie vraj radiť mimoriadne rýchlo. Poháňané sú opäť všetky štyri kolesá, teraz už s aktívnym systémom rozdeľovania sily s preferenciou zadnej nápravy (dopredu najviac 38 percent, v športovom režime len 17 percent).

Palubnú sieť s napätím 48 voltov využíva systém aktívnych stabilizátorov, ktorý sa stará o minimálne náklony karosérie a optimálnu mechanickú priľnavosť všetkých kolies k vozovke. Odpruženie má na starosti vzduchový podvozok s trojkomorovými jednotkami, do ktorých sa v najmäkšom režime zmestí až o 60 percent viac vzduchu. Tlmiče sú tiež adaptívne. Predné brzdy majú priemer kotúčov až 420 mm a 10-piestikové strmene, vzadu stačí 380 mm a 4-piestikové strmene. Spomaliť 2,3 tony z rýchlosti 300 km/h veru nie je len tak.

Nový Continental GT bude odhalený vo Frankfurte. Predpokladám, že začiatkom roka pribudne kabriolet a verzia s motorom V8.


GALÉRIA - 26 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ