Ausfahrt#4: Prečo (a ako) sa nám páčia autá?


Predpokladám, že všetci, ktorí čítajú tento text vedia, ako autá fungujú. Ale ako fungujú na človeka? Musím sa zveriť s mojou skromnou štúdiou. Pôsobí v nej hneď niekoľko faktorov:

Faktor prvý: Ksicht

Autá majú ksicht. A skús to poprieť - Pixar na tom predsa založil filmovú sériu, tak kušuj. Ale predsa by som Pixarovskú predstavu ksichtu auta ešte trocha poupravil. Máme tu síce ústa v podobe spodnej masky chladiča, uši ako spätné zrkadlá a fúzy v podobe masky chladiča - zásadným problémom sú ale oči. Ja som presvedčený, že človek vníma oči auta ako svetlá - v Pixare boli implementované do skla. Not bad, ale to by sa potom za taký Pontiac Aztek nikto nehanbil. Veď pozrite naň. Rrrr, sexy. 

A vôbec, opýtajte sa Fiatu na Multiplu. Každý, kto to v automobilovom priemysle skúšal inak, skrátka pohorel.

Faktor druhý: Zadnica

Priznajme si to. Úplne všetci majú radi zadky a kto nie, klame. A máme ich radi aj na autách. Zoberte si napríklad Alfu Brera. Nie je však trochu tlstá? Samozrejme že je, lebo má vysokú nakladaciu hranu. Každý subjektívny dojem z auta sa dá vysvetliť technicky.

Prečo to hovorím? Lebo ma tá subjektivita väčšinou vytáča. Hrám v kapele, a to je presne ako keď zvukár - fajnšmeker povie, že kopák "mľaská". Kopák nikdy nemľaská. To akože čo si mám predstaviť. Kopák má len vytiahnuté frekvencie na stredoch. That's it.

Hej, a nechal som ti tam veľa obrázkov Brery, nech sa môžeš pokochať. Ty úchylák jeden.

Faktor tretí: Korba

Prečo majú ženy rady BMW X6? Lebo je to čistý lumbersexuál. Zabezpečený, moderný a je vidieť, že sa o seba stará. Lenže na druhú stranu je mohutný a niekde na okolí sa nájde aj pár chlpov pod chic montérkami (rozumej oplastovanie).  Je vždy pripravený na niečo, čo sa mu nedajbože nikdy nestane. Terén. Mám ale v rukáve ešte takú teóriu. Nové BMW X6 nie je už tak hot ako jeho predchodca, ale Mercedes-Benz vynašiel GLE Coupé, ktoré má podľa mňa oveľa viac mužó, ako čokoľvek na ceste. Uvidíme na predajných číslach.

A má aj vytiahnuté ramená (rozumej široké kolesá, vystrčené do rohov karosérie), čím sa elegantne dostávame k poslednému bodu:

Faktor štvrtý: Boky

No, povedzme si narovinu, keby sme autá, všetci by sme chceli mať deti s Lotusom Evora. Je to tak práve kvôli faktu, že by nám vedela porodiť malé Exige. Ako sme na to prišli? Má predsa úzky pás a boky, ktoré by to vedeli! A to isté by sa dalo spomenúť pri nových Astonoch, LaFerrari či Porsche 918 Sypder. Plagátové 90-60-90 ikony.

Rauh-Welt-Begriff je potom booty ako od Kim Kardashian. Ale aj ten má svoju klientelu…


  • ausfahrt,blog,

GALÉRIA - 29 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ