Audi S2 a RS2: Päťvalcová nirvána

Oba kúsky poháňal 2,2 litrový radový päťvalec (3B resp. ABY, u RS2 ADU) umiestnený pozdĺžne pred prednou nápravou. Pod prednú kapotu sa zmestil doslova „ltt“ – chladič motora bol vedľa motora. Tradične cez medzinápravový diferenciál Torsen poháňal kolesá oboch náprav, pričom zadný deferenciál mal manuálnu uzávierku. Čisto mechanické auto bola na vtedajšie časy šialené. Veď RS2 „Porsche Killer“ s výkonom 232 kW zvládol 0 - 100 km/h za 4,8 sekundy a maximálne letel až 262 km/h. Parametre úžasné, a to RS2 vážilo slušných 1 600 kg.

Ako je známe, RS2 sa vyrábalo ako kombi Avant (2 891 kusov a vraj aj 3 sedany). Civilnejšia S2 bola Coupé (7 370 vyrobených kusov), Avant (1 812 ks) a sedan (306 ks). Celkom slušnej originalite zodpovedajú aj predajné ceny. Ale aj chuť rôznych úpravcov, ktorý z objemovo nie výrazného motora dolujú neskutočné výkony.  

Z mnohých som si vybral tri, ktoré sa mi veľmi páčia. Najviac asi projekt S2 Red Baron, ktorý ako základ použil blok z naftového päťvalca 2,5 TDI (pod videom je aj presná špecifikácia).

 

 

 


GALÉRIA - 12 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ