Audi RS5: Koniec V8, nech žije V6

Nielen ekológia, ale aj konkurencia je neúprosná. Niekedy veľa výkonu stačí, ale s novými generáciami modelov chcú zákazníci jednoducho viac. Rozmerovo sa autá ako tak ustálili, výkony a dynamika však stále rastú. Pre novú generáciu RS5 sa Audi rozhodlo použiť nový V6 motor s objemom 2,9 litra preplňovaný dvoma turbodúchadlami.

Ponúka medzigeneračne totožný výkon 331 kW, avšak až 600 Nm (čo je o 170 Nm viac ako mal 4,2 V8). Aj vďaka väčšej sile dostupnej v širokom otáčkovom spektre od 1 900 po 5 000 min-1 dokáže zdolať stovku za 3,9 sekundy (predtým 4,5 s). Maximálna rýchlosť je už tradične obmedzená na 250 km/h, s RS dynamickým paketom môže stúpnuť na 280 km/h. Podobne nezanedbateľné je zníženie pohotovostnej hmotnosti na 1 655 kg (- 60 kg), pričom ako opcia sa ponúka karbónová strecha.

               Motor sa kombinuje len s osemstupňovou automatickou prevodovkou, pričom je energia motora distribuovaná na kolesá oboch náprav v pomere 40:60, priplatiť sa dá za zadný športový diferenciál. Ale aj za RS športový podvozok (s Dynamic Ride Control), dynamické riadenie, keramické brzdy a podobne.


GALÉRIA - 11 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ