Audi RS 4 Avant: Ikona rýchlych kombi je späť

Optický balík so špecifickým zadným difúzorom, dvoma oválnymi koncovkami výfuku a blatníkmi rozšírenými o 30 mm oproti obyčajnej A4 zabezpečia, že si RS 4 nikto nepomýli s 2.0 TDI. Špeciálna modrá farba Ocaro Blue má pripomínať prvú generáciu rýchlych Avantov z roku 1999. Tá najnovšia stojí štandardne na kolesách s 19- palcovými diskmi, za príplatok sú 20-palcové.

Pohonné ústrojenstvo je známe už z modelu RS 5. To znamená benzínový biturbo V6 s objemom 2,9 litra a výkonom 331 kW (450 k), ktorý sa cez 8-stupňovú automatickú prevodovku prenáša na všetky kolesá. Vrchol krútiaceho momentu 600 Nm (od 1 900 do 5 000 ot./min) je až o 170 Nm vyšší ako u predchodcu, hmotnosť naopak klesla o 80 kg na 1 790 kg. Vo výsledku RS 4 akceleruje z miesta na 100 km/h za 4,1 sekundy a s balíkom RS dynamic dosiahne až 280 km/h.

Podvozok RS 4 je od štandardnej A4 so športovým podvozkom ešte o ďalších 7 mm nižšie. Lepšie jazdné vlastnosti sa dajú dosiahnuť príplatkovými prvkami ako zadný športový diferenciál, športový RS podvozok s adaptívnymi tlmičmi DRC (Dynamic Ride Control), keramické brzdy alebo športové riadenie.

Interiér s čiernym stropom je plný RS-špecifických prvkov. Od sedadiel cez volant až po digitálny prístrojový panel Virtual Cockpit a head-up displej, zobrazujúce aktuálne preťaženie, tlaky pneumatík a krútiaci moment. Kabína sa dá prispôsobiť rôznymi balíkmi podľa preferencie: lesklá čierna, karbón či hliník? Ak si nevyberiete, Audi exclusive splní aj individuálne priania. Treba však samozrejme počítať s podstatne vyššou koncovou cenou ako štartovacích 80 000 eur.


  • audi,

GALÉRIA - 20 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ