Audi Q2: Zrodenie najmenšieho

Audi nepatrilo, nepatrí a zrejme ani nikdy nebude patriť medzi značky strednej vrstvy. Vyrába prestížne a športovejšie založené autá pre ľudí, ktorí nemajú práve „úzke“ peňaženky. Aj keď je to možno hnusne povedané, v konečnom dôsledku to logiku má. Presne si zatriedila cieľovú skupinu zákazníkov a pre nich vyvíja a stavia autá. Celkom milo ma prekvapilo, že sa rozhodla v nadmieru populárnej triede SUV ísť v ústrety mladým alebo tým, že chcú mať Audi v garáži a na Q7 im práve v rodinnom rozpočte nezostáva nadbytok „ečok“.     

Nie malé, mladícke!

Audi Q2 je mladícke, švihácke malé auto s vyššou svetlou výškou. Dokonca aj ponuka farieb je výrazná, žiadne nudné odtiene sivej alebo čiernej. Jednoducho chuť ukázať sa a zaujať. Páčia sa mi jej linky, aj dvojitá v polovici profilu karosérie. Celok je poskladaný tak, že aj amatér a laik vidí, že ide o Audi aj bez pohľadu na znak. Akurát (neviem, či je to ale zlé) v interiéri sa dizajnová revolúcia nekonala. Jednoducho – súčasný architektonický trend Audi. V strede prístrojovej dosky trčí obrazovka, podľa stupňa výbavy sa mení len jej veľkosť. Je však pevná. Nemusí to byť hneď nedostatok, no pri príplatkovom Audi virtual cockpite nám prišla zbytočná. Možnosti 12,3-palcového displeja pred vodičom sú informačne fascinujúce (hlavne pri navigácii). Tradične sa ovláda tlačidlami a kolieskom pri ľavej ruke, všetko v dosahu palca. Pravá ruka bude častejšie obsluhovať zaužívané umiestnenie ovládača a tlačidiel MMI spolu so separátnym ovládaním hlasitosti. No pri tomto ručnom manévri som si uvedomil jednu vec – buď sedím blízko volantu alebo sú ovládače spolu s voličom prevodovky vzadu. Niekedy mi to prišlo dosť nepohodlné.

Hračičky

Mladí ľudia žijú on-line zdieľaný a „likeovaný“ svet. Audi ich (avšak aj biznismenov) vťahuje možnosťou wifi hotspotu na palube, kde systém umožňuje mnohé aplikácie preniesť rovno na stredovú obrazovku. Mne sa ale viac páči štrnásťreproduktorová sústava Bang & Olufsen a možnosť vytvorenia náladovej atmosféry pomocou svetlovodných trubíc s možnosťou výberu z desiatich farieb podsvietenia. Novinkou je podsvietenie farebnej časti nad schránkou pred spolujazdcom a výklopný head up displej.

Vhodné pomery

Zadná lavica je štandardne delená v pomere 60 : 40, priplatiť sa dá však za praktickejší pomer 40 : 20 : 40, kde po sklopení strednej časti vznikne priestor na prevoz dlhších predmetov alebo sa dá použiť ako lakťová opierka. Vďaka separátnemu umiestneniu tlmičov a pružín zadnej nápravy sa podarilo dosiahnuť slušný základný objem batožinového priestoru 405 l, bez ohľadu na podvozok (v opcii športový znížený o 10 mm) a pohon.

Technická technika

Audi zvolilo celkom progresívnu filozofiu. Pohon všetkých kolies quattro (Haldex spojka s možnosťou pomeru 50 : 50) sa sériovo kombinuje s dvoma najsilnejšími motormi (2,0 TFSI a 2,0 TDI), ako opcia sa ponúka len pre slabšie 2,0 TDI. Avšak robotizovaná dvojspojková prevodovka S tronic je k dispozícii pre všetky motory vrátane základného 1,0 TFSI, jediného trojvalca v ponuke. V základnej výbave každého modelu je progresívne riadenie, priplatiť sa dá za Audi drive select (päť režimov ovplyvňujúcich riadenie), charakter radenia (pri prevodovke S tronic), spätná väzba a zvuk motora, podvozok aj tempomat). Lež na terénne chúťky skôr zabudnite – Q2 má svetlú výšku len 150 mm, čo je akurát na zdolávanie mestských obrubníkov.

Nehovorím, že ide o technicky prelomový model, ale myslením určite. Veľmi som ale zvedaví, ako s k nemu postaví slovenská mentalita so statusom „na to mám, tak to ukážem“. Aby sa nestalo, že pri chuti kúpiť si Q2 záujemca odíde rovno s Q5.  

 


  • audi,q2,

GALÉRIA - 33 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ