Audi Q2: Hračka pre?

Svet sa zbláznil. Vírus SUV napadol hádam všetky automobilky sveta. Vyzerá to zatiaľ tak, že ani lieku nieto. A možno ani nikto z kompetentných nechce. Preto nie je vôbec prekvapivá záplava rôznych a rôzne veľkých SUV, SAV, crossoverov a podobne. Aj Audi nechce v tomto smere zaostávať. Ale ako napovedá názov, postavilo model skôr malý, a skôr estetický ako praktický. Z toho aj vyplýva zameranie na cieľovú skupinu ženy alebo (možno aj teoreticky snáď) aj mladých mužov s jemnejším cítením.

Preto sa mi aj ťažšie vciťuje do kože klienta. Za seba ale môžem povedať, že aj napriek veľkosti auta, ide o plnohodnotné Audi. Obsahuje presne to, čo mám na automobilke so štyrmi kruhmi v znaku rád. V prvom rade je to posed za volantom a celková ľahkosť ovládania. Prívetivá kabína v ktorej sa všetko ľahko hľadá. K tomu sa pridáva kvalita spracovania. Dokonca aj vôňa je špecifická. Aj keď málokedy hodnotím dizajn, jednoduchosť, s akou sa aktuálne automobilka prezentuje, mi veľmi vyhovuje.

Aj nedokonalosti

Avšak, je tu predsa len niečo, čo trošku páni dizajnéri podcenili – praktická stránka. Akosi som si nemal kde odložiť mobil a mobil s kávou naraz už vôbec nie. Plochu medzi prednými sedadlami zaberá síce logicky usporiadaný, ale priestorovo väčší systém MMI s tlačidlami a otočným ovládačom. „Smutné“ na tom celom je, že presne tam mi tlačidlá vyhovujú. Takže na odloženie vecí zostali len držiaky na nápoje.

Keď som sa posadil dozadu, boli mi hneď jasné dve, takmer protichodné, veci. Prvou je priestor. Vzhľadom na veľkosť aute je ho nadostač. I na dlhšie trasy. Druhou je, že zrejme nikto neráta s tým, že by Q2 vlastnil niekto, kto by vozil okrem seba ešte niekoho. Vzadu totiž chýbajú nielen výduchy ventilácie, ale aj vrecká zo zadnej strany predných sedadiel.

Majiteľovi samotárovi (jedine že by bol „biely“ a hral futbal) preto dozaista bude postačovať veľkosť batožinového priestoru. Je príkladne kubický, pod dno sa zmestilo ešte dojazdové rezervné koleso a v ňom subwoofer.

Nakoniec som ale na všetky malé neduhy zabudol pri jazde. Náladové podsvietenie som si dal červené, jazdný režim na Auto a vyrazil na cesty. Naftový motor si spokojne pradie, prevodovka radí rýchlo, vôbec motor netreba hnať do otáčok. Naozaj príjemné spolu s kvalitami podvozku. Až do momentu malého problému na ceste. Jednoducho som potreboval zrýchliť. Motor sa prebral z letargie a vyslovene hnal auto dopredu. Možno niekomu až toľko výkonu netreba, ale mne sa to páčilo. Aj v celkovom nenápadnom kontexte auta. Aj keď malé a skôr ženské, stále je to Audi.

Audi Q2Náladové podsvietenie vie meniť farby. zakomponovanie do prístrojovej dosky je vyslovene originálne.

  

Nehovorím, že z Audi Q2 som vyslovene „napichaný“. Je to auto, ktoré ide úplne, ale úplne mimo moje zorné pole. Je to však auto, ktoré presne zapadne do autormi vyšpecifikovanej cieľovej skupiny. A (alebo aj) napriek tomu si zachováva tradičné hodnoty Audi.  


GALÉRIA - 52 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ