Audi A8: Len ako hybrid

Základom tohto konceptu je štandardná 48-voltová elektrická sieť na palube. Vyššie napätie zatiaľ využíva len SQ7 na pohon jedného z turbodúchadiel. V novej A8 ho bude mať kvapalinou chladený alternátor kombinovaný so štartérom a poháňaný remeňom. Klasický štartér však pri motore zostane na studené štarty. Ďalším štandardným komponentom je Li-ion akumulátor v batožinovom priestore, kde sa bude ukladať energia z mild-hybridného systému.

Alternátor kombinovaný so štartérom bude predovšetkým obsluhovať stop-štart systém, a to mimoriadne rýchlo. Motor nového A8 sa totiž bude vypínať ešte počas dojazdu do križovatky (systém je aktívny už pri 22 km/h), keď si to však vodič rozmyslí a bude chcieť akcelerovať, pohon zareaguje ešte kým bude prekladať nohu z pedálu na pedál. A8 bude schopné vypnúť motor a prejsť do režimu plachtenia v rozpätí 55 – 160 km/h až na 40 sekúnd.

Stop-štart bude tiež napojený na prednú kameru a viaceré senzory, takže ak auto vyhodnotí, že má pred sebou voľnú cestu alebo že sa auto pred ním pohlo, tak motor pripraví na jazdu už v predstihu. Audi navyše sľubuje mimoriadne kultivované reakcie hodné luxusného sedanu.

Podľa prepočtov automobilky by sa mimoriadne efektívna rekuperácia spolu s vypínaním motora mala na reálnej spotrebe prejaviť úsporou až do 0,7 l/100 km (benzínový motor V6 TFSI). Nové Audi A8 sa predstaví 11. júla v Barcelone.


GALÉRIA - 1 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ