Audi A7 Sportback: Náskok vďaka technike...

Niektoré veci si vyžadujú správne utriedenie myšlienok. Vyslovene sa vtedy hodím do „núdzového režimu“ a len tak levitujem. Mozog hlási off, telo robí veľké nič. Vtedy sa mi akosi najlepšie trošku špekuluje nad mojím obľúbeným automobilovým svetom. Len tak ledabolo si položím otázku, či moja dcéra (alebo aj tvoje deti) budú poznať vôňu benzínu (aj nespáleného)? Bude poznať pojem štvortaktný motor alebo len aplikácie a virtuálne zdieľaný svet? Bude ju vôbec šoférovanie zaujímať alebo už len nudná mobilita? Otázok by bolo ešte viac, nie som totiž úplne stotožnený s nekonečnou (európskou) hodnou za „dokonalým“ elektromobilom (a čo ostatný svet? V USA majú voľno?). Na druhú stranu beriem niektoré súvislosti, ale...asi som už naozaj stará klasická generácia odchovaná na Škode 120 s karburátorovým motorom a ventilovým rozvodom OHV.

               Páči sa mi a veľmi to kvitujem, že i napriek štvaniu sa za nízkymi hodnotami CO2 niektoré automobilky nezabudli na odkaz minulosti. Na to, čo ich výrazne posunulo vpred, a aj na to, čo od nich fanúšikovia očakávajú. Zrejme aj v Audi pochopili a chápu, že program „e-tron“ je síce super marketingový ťah (naozaj?), ale stále je dosť fanúšikov aj potenciálnych majiteľov, ktorí radšej vsadia na ľahko odpariteľný benzín a mastnú naftu, no pritom sa nechcú úplne za volantom nudiť a chcú jazdu prežiť. Nie je to len obyčajné premiestňovanie sa medzi domovom a prácou, ale aj únik do svojho svete, v ktorom sa dá relaxovať šoférovaním alebo aj obyčajným počúvaním obľúbenej hudby.

               Dlhý úvod? Možno, ale nevedel som si ho odpustiť. Audi A7 Sportback totiž vo mne vzbudil práve takéto pocity. Je to kus parádneho auta natlačeného špičkovou technikou, ktorá je na jednej strane ekologická, no na druhej sa s ňou dá aj vcelku dosť zabaviť. Nie som žiadny logopéd ani politický rečník, no všetko podstatné som zhrnul v krátkom videu:

 

 

Celý výlet do Kapského Mesta sme si síce v protismere (😊), ale užili. Dôležitú úlohu samozrejme zohral výber destinácie, ale bez poriadneho auta by to (asi) aj tak nebolo ono. Keď sa totiž človek tak ďaleko trepe, očakáva aj poriadny zážitok.

Nehovorím, že Audi A7 Sportback hneď chcem (je mi trošku priveľké aj pridrahé), ale za volantom ma bavilo. Zvykol som si aj na špecifický zvuk šesťvalca s elektromotorom v jednom, aj na prebujnelú digitalizáciu, lebo Audi stále nezabudlo na pocity.

P.S. Audi A7 Sportback sa už predáva aj na Slovensku. Pre tých, ktorí nie sú na videá ale skôr si niečo prečítajú, v skratke:

Zvonku

- voliteľné LED HD Matrix s laserovými svetlometmi, dynamické svetelné efekty v predných a zadných svetlometoch- dĺžka 4 969 mmm, rázvor 2 926 mm šírka 1 908 mm, výška 1 422 mm

- veľkosti kolies 18" až 21"

Pohľad dovnútra

- vizuálne hladko integrovaný 10,1“ displej (voliteľný), len niekoľko tlačidiel a ovládacích prvkov

- voliteľné ambientné podsvietenie

- široký výber sofistikovaných materiálov, ako je Valcona koža, nové farby, výber dizajnového a športového balíka S line

- nová koncepcia ovládania a zobrazovania 

- dva dotykové displeje so zvukovou a akustickou spätnou väzbou

- voliteľné hlasové ovládanie

- kľúčové funkcie môžu byť ovládané z volantu, voliteľný head-up displej

- voliteľný Audi virtual cockpit s plným HD rozlíšením (1920 x 720 pixelov)

Infotainment

- nová generácia MMI s prenosom dát cez LTE Advanced a Wi-Fi hotspot

- Voliteľná navigácia s funkciou „samoštúdia“ založenou na preferenciách vodiča, online plánovanie trasy, 3D zobrazovanie

- nové služby Audi connect a Car-to-X, zobrazovanie dopravných značiek a informácií o potenciálnom nebezpečenstve

- voliteľný Bang & Olufsen Advanced Zvukový systém s 3D zvukom aj na zadných sedadlách 

Asistenčné systémy

- až 39 asistenčných systémov v troch balíkoch

- inovatívne snímače, ako je radar s dlhým a štyri radary stredného dosahu, predná kamera, 360 stupňové kamery a ultrazvukové snímače

- Automatické parkovanie pomocou diaľkového ovládača

Podvozok

- voliteľné dynamické riadenie všetkých kolies s variabilným pomerom na prednej náprave

- päťprvkové nápravy

- športové odpruženie, adaptívne pruženie, adaptívne pneumatické pruženie

Mild-hybrid

- 3,0 TFSI (55 TFSI) a 3,0 TDI (50 TDI) s 48 V primárnym elektrickým systémom, alternátor slúži aj na pohon s vypnutým spaľovacím motorom

- rozšírená prevádzka systému štart/stop 

Motory

- pri uvedení na trh 3,0 TFSI s výkonom 250 kW a 500 Nm, 0-100  km/h za 5,3 sekundy, priemerná spotreba paliva 6,8 litra na 100 km, sedemstupňový S tronis, quattro ultra, a 3,0 TDI s 210 kW a 620 Nm, 0-100 km/h za 5,7 sekundy, priemerná spotreba paliva 5,5 litra na 100 km, osemstupňový tiptronic, plnohodnotné quattro

- neskôr prídu štvor- a šesťvalcové varianty


GALÉRIA - 36 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ