Audi A6: Návrat do budúcnosti 6

Nejde len o dizajn (je vždy vecou individuálneho vkusu), ale o technické a technologické inovácie skĺbené do rozumne-praktického celku. Nebudem ti vypisovať nekonečné litánie marketingových kecov a superlatívov. Sústredím sa na hlavné „hedlajny“:

- MMI touch response, plne digitálny ovládací systém umožňuje centrálne funkcie vozidla (podobne ako pri aplikáciách pre smartfóny) pohybom „Drag and Drop“ umiestniť na želané miesto na obrazovke, pamätá si až sedem užívateľských profilov, dáva haptickú (hmatovú) a akustickú (kliknutie) spätnú väzbu, vrchný displej má uhlopriečku 10,1“ (navigácia a ostatné údaje), spodný 8,6“ (klimatizácia), virtual cockpit, opcia head-up displej, Bang & Olufsen Advanced Sound System

- Na želanie kľúč Audi connect nahrádza konvenčný kľúč, umožňuje odomknutie, zamknutie a naštartovanie motora pomocou smartfónu s operačným systémom Android.

- Parkovací a garážový pilot v priebehu roka doplnia ponuku vybavenia na želanie. Tieto systémy automaticky zavedú limuzínu na parkovacie miesto alebo do garáže a opäť ho vyparkujú. Vodič môže predtým vystúpiť a proces aktivovať a monitorovať na svojom smartfóne prostredníctvom aplikácie myAudi App. Na to musí vodič neustále držať stlačené príslušné funkčné tlačidlo. 

- Všetky motory majú sériovo nový systém mild-hybrid (MHEV). Systém využíva hlavnú elektrickú sústavu s napätím 48 V a štartovací generátor RSG, pripojený k motoru drážkovaným remeňom, napájaný lítiovo-iónovou akumulátorovou batériou. Vďaka tomuto systému môže A6 v rozsahu rýchlosti od 55 do 160 km/h jazdiť s vypnutým motorom a potom s RSG komfortne opäť naštartovať.

- Dynamické riadenie všetkých kolies, prevodový pomer riadenia sa vďaka prídavnej prevodovke mení podľa rýchlosti od 9,5:1 do 16,5:1. Kolesá zadnej nápravy sa natáčajú do 5 stupňov. Pri nízkej rýchlosti sa natáčajú oproti predným, pri vyšších rýchlostiach súhlasne s prednými.

- Štyri verzie podvozku, konvenčný s oceľovými pružinami, športový podvozok, tlmiče s elektronickou reguláciou charakteristiky a pneumatické pruženie adaptive air suspension so samočinným vyrovnávaním svetlej výšky.

- Dva preplňované trojlitre, 55 TFSI s 250 kW a 500 Nm, 50 TDI s 210 kW a 620 Nm, benzínový motor sa kombinuje so sedemstupňovou prevodovkou S tronic (dvojspojka) s quattro ultra, naftový s klasickým osemstupňovým automatom s quatrro s normálnym medzinápravovým diferenciálom a možnosťou športového zadného diferenciálu

- Dĺžka 4 939 milimetrov je o 7 milimetrov viac ako pri predchádzajúcej generácii, šírka vzrástla o 12 milimetrov na 1 886 milimetrov a výška 1 457 milimetrov o 2 milimetre viac

- 14 farieb a dve exteriérové línie sport a design, aj S line

- HD Matrix LED tvorí päť horizontálnych línií svetelnú signatúru denných svetiel, nad nimi ležia moduly tlmených svetiel, zadné skupinové svetlá v príplatkovom vyhotovení majú na každej strane jednu horizontálnu líniu a deväť vertikálnych segmentov, oblasť medzi nimi vypĺňa brzdové svetlo, dynamické smerové svetlá


  • a6,audi,

GALÉRIA - 26 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ