Audi A6 50 TDI quattro: Technotronic Flow

Je to neuveriteľné, ale aj medzi sedanom strednej triedy od Audi a bývalou hitovkou Rytmusa sa dá nájsť koincidencia. Jeho predchádzajúca generácia a Rytmov track, obe uzreli svetlo sveta pred ôsmimi rokmi - v roku 2011. Tam sa však celá podobnosť končí, Audi A6 bolo totiž vo svojej štvrtej generácii veľmi dobré auto. No a Rytmusove Technotronic Flow bolo... Veď vy viete. Videa vás ušetrím, skúsme si vážiť toho, že sme to už sedem rokov nepočuli.

Naspäť ale k autu. Audi, to je taký zvláštny hráč v strednej triede. Mercedes má najjasnejší imidž zo všetkých, veď vymysleli auto. BMW zasa disponuje hodnotnou značkou. Len Audi sa v každej generácii akoby snaží zaujať niečím iným. Spočiatku na autenticitu jazdy s motorom pred prednou nápravou, v niektorých generáciách zasa útočili vyslovene vzhľadom, ako napríklad pri uvedení single frame masky v A6 generácie C6. A tak vám hovorím, že pri tejto generácii A6-ky s kódovým označením C8 sa Ingolstadtu zaujať rozhodne podarilo. Všetkým.

Napríklad pohľadom do cenníka. Základná cena tejto verzie s týmto motorom je 62 350 €, no príplatky, ktorých sú asi tak tri normované A4ky, vyhnali cenu testovacieho modelu na dychvyrážajúcich 99 810 €. Pravda, prihodiť vyše tretinu k už ambicióznej základnej cenovke, to je také Ingolstadtské. Za čo však zaplatíte, to aj dostanete - a je toho skutočne veľa.

Môžeme začať napríklad vzhľadom. A6 už po generácie preberá dizajnérske prvky z väčšej A8 a inak to nie je ani v prípade ôsmej generácie. Sú tu v podstate všetky ingrediencie, len v trocha koncentrovanejšom prevedení. To znamená, že sa môžete tešiť z HD Matrix LED svetlometov s dynamickými smerovkami a frajerskou animáciou po odomknutí alebo uzavretí vozidla, môžete sa tešiť aj na plejádu elektronických asistentov a potenciálnou schopnosťou auta, aby jazdilo úplne samo. Ďalej ponúka vyrovnanejšie proporcie a frajersky vytiahnuté boky, ako za starých, dobrých čias.

Musím sa však priznať, že ma trocha trápia niektoré prehrotené dizajnérske prvky. Úprimne, falošné koncovky výfuku by som v aute za takmer stovku nečakal, a ani nechcel. Čo bolo zlé na reálnych koncovkách? Veď je to auto so spaľovacím motorom, nemôžeme sa tváriť, že jazdou generuje fialky.

Portál

Po zhliadnutí exteriéru však otvoríte dvere a ocitnete sa v blízkej budúcnosti. Podobne ako pri väčšej A8, aj v A6 tvoria základnú stavebnú jednotku ovládacích prvkov displeje. Je ich tu vďaka vydarenému ambientému podsvieteniu pocitovo asi milión, v reáli sú 3. Jeden sa nachádza tam, kde by ste kedysi našli prístrojovú dosku, najväčší ováda multimédiá a pod ním sa nachádza ešte jeden, ktorý rieši minoritné, no povznášajúce problémy vášho života, napríklad teplotu ohrevu, či odvetrávania vašej zadnice. Aj masíruje, ak na to máte.

Na prvý pohľad sa predstava ovládania vozidla pomocou dotykových displejov môže zdať ako desivá, no mám pre vás dobrú správu: Systém je rovnako intuitívny, ako v A8, a samozrejme funguje rovnako hladko. A ak náhodou budete niekedy lamentovať nad tým, prečo sú niektoré pokročilé jazdné funkcie zapatrošené v hlbokých análoch infotainmentu, vedzte, že som sa na to pýtal konštruktérov.

Odpoveď znie clickbaitovo, ale oni fakt nechcú, aby ste sa k nejkému nastaveniu kontroly trakcie dostali. Na zábavu je tu totiž primárne prémiový soundsystém Bang & Olufsen za nie až tak masakrálny príplatok 1 294 €, ktorý znie bez preháňania ako koncertná sieň. Pomáha mu k tomu aj excelentné odhlučnenie kabíny, ktoré je niekde na úrovni Štúdia 1 Slovenského Rozhlasu. A keby ste chceli vedieť, tam sa nahrávali orchestrálne zvonenia do Nokií. Stačí?

Žarty stranou, tento interiér je vypracovaný naozaj bez jedinej chyby. V oblasti interiérov Audi exceluje už dlhé roky a dalo by sa povedať, že aj v súčasnosti udáva v tomto odvetví trend práve Ingolstadt: Rozsiahle dotykové plochy prekladané ambientným podsvietením a autentickými materiálmi vás jednoducho dostanú. Pohybujeme sa v oblasti, kde si v rámci triedy nevyberáte medzi lepším alebo horším prístupom: BMW ponúka tradične riešený interiér, Mercedes ponúka netradičný, opulentný luxus a Audi vám jednoducho strčí do úst vaporizér a potom vás ochromí vizualitou a high-tech pocitom. Som veľmi zvedavý, ako sa v ňom budem cítiť o 10 rokov.

Okrem toho je však A6 aj príkladne praktická. Priestoru pre nohy zadných pasažierov je tu neúrekom, pričom batožinový priestor ponúka až 530 litrov objemu, ktorý viete zväčšiť napríklad sklopením sedadiel. A tak vám poviem jednu historku z praxe: Dá sa v ňom aj spať, mám to vyskúšané. Ale nikomu o tom nehovorte. 

Ahoj, som motor a generujem výkon

Asi tak by sa dal zhrnúť prvý kontakt s prepĺňaným šesťvalcom 50 TDI, známym aj ako 3,0 TDI s výkonom 210 kilowattov, čo je v ľudskej reči 286 koní. Tento systém je prevzatý len s malými zmenami napríklad aj z nami testovanej A8 a dokáže fungovať mild-hybridne, čo znamená, že elektromotor pomáha tomu spaľovaciemu, keď sa náhodou nenachádza v tom vyhovujúcom, efektívnom spektre otáčok. Čo nie je zrovna často. Občas sa dokonca hecne a rýchlosť auta udržuje pomocou elektriny.

Motor totiž generuje pocitové masy výkonu, ktoré pravdepodobne umožňuje prítomnosť krútiaceho momentu v hodnote 620 (!) newtonmetrov. Tie sú k dispozícii od 2250 do 3000 otáčok za minútu, a keďže ich na kolesá prenáša vydarená osemstupňová prevodovka S-tronic od ZF, zabrusuje do týchto efektívnych otáčok často a príkladne hladko. Po prechode na nové emisné normy však prešli riadiace jednotky pohonu úpravou, kvôli ktorej sa reakcia na plynový pedál zvláštne oneskorila, niekedy aj o nezanedbateľný čas rátajúci sekundy. Mal som tú možnosť porozprávať sa o tomto jave aj s človekom z automobilky. O probléme vedia, no vraj to bolo momentálne nevyhnutné. 

Takže sa usadíte za volant, pustíte si sexuálnu diskopecku zo sedemdesiatych rokov, prudko pridáte plyn a auto začne nie zrýchľovať, ale nastavovať rýchlosť. S malým trhnutím a potom nenápadne, no nekompromisne. A VEĽA. Vzduchové odpruženie v spolupráci s päťprvkovou nápravou vpredu aj vzadu fungujú ako lietajúci koberec, podľa nastavenia sa potom z Audi stáva športové náradie, alebo pohovka.

Jeho nezanedbateľná hmota je počas jazdy cítiť naozaj zanedbateľne, najmä vďaka systému natáčania zadných kolies. Zároveň je však na vulgárne rýchlosti od prírody (rozumej vďaka nízkemu ťažisku a šírke) dostatočne dimenzovaná. Na diaľnici si rýchlosti oscilujúce okolo 170-180 km/h ani nevšimnete, tak bacha na vodičák. Neviem ako vy, ale ja by som to zo svojich 10 € na účte asi nevykešoval. Čo by som však rozhodne dokázal vykešovať sú náklady na palivo, ktoré A6 uskráva skromným tempom šiestich litrov na sto kilometrov.

Náskok vďaka technike

Každopádne, počas jazdy zvláda A6 úplne všetko, čo od nej môžete chcieť. Je kompletne okamerovaná a zautomatiozovaná do takej miery, že by vedela jazdiť do istej rýchlosti úplne sama, ak by jej to dovolili. Našťastie je však táto kratochvíľa určená vám, napríklad cez perfektne padnúci S-linový volant, cez ktorý pozeráte na najlepší vitruálny prístrojový panel, aký je momentálne na trhu. Údaje jazdy projektuje na čelné sklo cez výborný head-up displej a popritom neprestajne čekuje, či vám za volantom nič nehrozí.

Otočil som na ňom 600 kilometrov v nie práve najlepšom hydratačnom stave, viem o čom hovorím. Skrátka dlhonohá dokonalosť 21.storočia. Auto, ktoré jednoducho efektívne skracuje vzdialenosti.

Čo iné by ste čakali? Audi A6 je aj v novej generácii dokonalým strojom na prepravu tiel s veľkými číslami na bankovom konte. Je dokonca taká vyspelá, že v niektorých ohľadoch predbieha aj nadpozemskú A8. A to už určite znie ako podnet na zamyslenie. Ja sa zamýšľam nad tým, aký dekor by vyzeral najlepšie v tej mojej. Tak o pätnásť rokov v bazári.

 

 


GALÉRIA - 43 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ