Aston Martin Valkyrie: LMP1 na cestu

Aerodynamický koncept od Adriana Neweyho je postavený na dvoch Venturiho tuneloch, ktoré obtekajú minimalistický kokpit. Spod auta tak vyťahujú čo najviac vzduchu a cez difúzor generujú dostatok prítlaku na to, aby auto nepotrebovalo žiadne krídla vo vrchnej časti. Preto má vrch kokpitu puristický tvar kvapky. Nenájdete tu ani zrkadlá, pretože Valkyrie používa smerom dozadu kamery. Všetky ostatné otvory na karosérii sú dôležité pre aerodynamiku. Napríklad aj nevzhľadné diery v predných blatníkoch.

Dve sedadlá, ktoré pre majiteľa na mieru Aston upraví po 3D naskenovaní postavy, sú napevno pripevnené v monokoku od Multimaticu (vyrába aj Ford GT), sedí sa s vyvýšenými nohami v štýle monopostov F1. Posádku v nich udržia štvorbodové pásy (za príplatok šesťbodové). Všetky ovládacie prvky sa sústredili na odnímateľný volant, na ktorom je hlavný OLED displej. Ďalšie displeje sú na základniach A-stĺpikov, tu sa premieta obraz zo spätných kamier. Stredové zrkadlo chýba, pretože za posádkou je vedený nasávací kanál. Čelné sklo je panoramatické, aby vodič videl dopredu čo najviac.

Supertenké logo

Špeciálnu pozornosť venovali v Aston Martine logu na nose, pretože štandardne dodávaný kus plastu bol vraj príliš ťažký. Logo na Valkyrie však nemohla byť ani jednoduchá nálepka, preto je to ultratenký hliníkový pliešok (70 mikrónov), na ktorý je logo vyleptané a celé sa to skrýva pod finálnou vrstvou laku karosérie. Výsledok? Až o 99,4 percenta ľahšie než konvenčné logo. Mimoriadne minimalistické sú tiež svetlá od Wipacu, napríklad tretie brzdové svetlo má rozmery len 5,5 × 9,5 mm.

Auto má hybridný pohon s výkonom približne 1 130 koní (843 kW), pritom váži iba 1 030 kg, čím sa podarilo prekonať pomer výkonu a hmotnosti 1 : 1. Atmosférický motor 6.5 V12 ladil Cosworth, KERS a akumulátor dodal Rimac, sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku dodáva firma Ricardo, elektroniku má na starosti Bosch. Brzdy spájajú kotúče Alcon so strmeňmi od Surface Transforms, pneumatiky Michelin Sport Cup 2 na ultraľahkých horčíkových diskoch s centrálnou maticou majú rozdmer 265/35 ZR20 vpredu a 325/35 ZR21 vzadu.

Aston vyrobí najviac 150 kusov vrátane všetkých prototypov a 25 okruhových špeciálov. Nové hyperauto bude vznikať v dielni, ktorá kedysi patrila rovnako fascinujúcemu One-77. Cena bude taká astronomická, ako všetky ostatné parametre – 3 milióny eur. Väčšina áut je už, ako inak, predaných, prví majitelia sa dočkajú niekedy na prelome rokov 2018 a 2019.


GALÉRIA - 10 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ