Apollo: Intenzívne emócie

Vyzerá beštiálne a to, či aj beštiálne jazdí, zistí len 10 ľudí na planéte. Teda možno ich bude viac, ale len desiati sa budú tešiť z toho, že vymenia viac ako 2,3 milióna eur za kopu uhlíkových vlákien s motorom V12.

Čo sú to za ľudia?

Zrod značky Apollo sa datuje do roku 2004, kedy si partia fanatikov (inžinieri, umelci, dizajnéri a mechanici) povedala, že poskladá niečo, čo naplní ich túžbu po spojení medzi jazdcom a autom. Čistom, surovom a plnom emócii, takom, aké si ho pamätáme z histórie automobilu. Pretože všetky moderné systémy, ktoré nám uľahčujú „prácu“ za volantom sú fuj.

Ich sídlom sa stal Turín a riadia sa mottom Ferdinanda Porscheho: „Nedokázal som nájsť športové auto svojich snov, tak som si ho postavil sám.“ Výsledkom má byť precízne navrhnutý kus techniky, ktorý má svoju dušu.

Inšpirácia z okruhu

Vlajková loď novej značky sa inšpirovala vo svete motoršportu. Aerodynamickou efektivitou a mechanickým prítlakom sa chce vyrovnať špeciálom kategórii GT1, GT3 a LMP2. V rýchlosti 300 km/h generuje IE prítlak 1 350 kg.

Šasi je kompletne z uhlíkových vlákien, nielen monokok, ale aj predný a zadný pomocný rám. Celé to váži len 105 kg, celé auto váži 1 250 kg. Zavesenie je koncipované v štýle F1 s dvojitými priečnymi ramenami a pružiacimi jednotkami push-rod, ktoré dopĺňajú adaptívne tlmiče Bilstein. Každý zákazník bude mať možnosť upraviť si nastavenie podvozku podľa svojich preferencií. Apollo IE má tiež hydraulický systém na zdvihnutie podvozku o 50 mm (hodí sa pri vjazde do garáže) a tlakom vzduchu ovládané výsuvné zdviháky v štýle vytrvalostných pretekových špeciálov. Brzdy dodalo Brembo, kompozitné kotúče majú priemer 380 mm vpredu aj vzadu, strmene sú šesť- resp. štvorpiestikové. Pneumatiky dodáva Michelin.

Motor V12 má objem 6,3 litra a vznikol v spolupráci s Autotecnica Motori. Bez preplňovania poskytuje viac ako 573 kW (780 k) a 760 Nm, červené pásmo vrcholí pri 9 000 otáčkach. Apollo to nikde nepriznáva, ale základom je podľa môjho názoru motor Ferrari F140. Motor má tri nastavenia elektroniky: Wet, Sport, Track. Kontrola trakcie má režimov až 12. Prevodovka je 6-stupňová sekvenčná od športového špecialistu Hewland.

Bonusy pre majiteľov

Šťastných 10 získa auto, ktoré z 0 na 100 km/h vypáli za 2,7 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 335 km/h. Majiteľ dostane všetko na mieru, pretože sedí sa priamo na monokoku, ktorý je obložený pár vankúšikmi pre pohodlie. Pedále sú nastaviteľné, volant sa dá rýchlo odopnúť ako v pretekovom špeciále. Prístrojom slúži 12-palcový displej, na ďalšom 5-palcovom sa dotykmi nastavujú rôzne parametre.

Apollo pre svojich klientov pripravilo program jazdy na čas (time attack) na vybraných európskych okruhov. Majitelia sa budú môct zúčastniť tiež továrenského testovania a dostanú prednostné práva na kúpu druhého modelu značky Arrow, ktorý je plánovaný na rok 2019.


GALÉRIA - 18 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ