Alpine A110: Veľkolepý návrat

Niekedy tradície a tradičné hodnoty nie sú úplne na škodu. Mne sa tradičné overilo najmä pri varení. Ale aj v automobilovom svete je „varenie“ dosť dôležité. Aj tu treba poriadny základ a (možno) nie veľmi meniť pôvodný recept. Renault, našťastie, túto zásadu pri tvorbe a návrhu novodobého Alpine A110 zachoval a jemnúčko vylepšil (😉).

Première Edition

               Úvodná edícia za 58 500 € je fuč (1 955 kusov bolo predaných za 5 dní). Našťastie, aj ostatné civilné A110 majú rovnakú konštrukciu. Pôvodné A110 (to modré pretekárske 1600S) malo nejakých 600 kg a motor za zadnou nápravou. Novodobé 1 103 kg a motor pred zadnou nápravou. Už je všeobecne známe, že ide o preplňovanú jednaosmičku (aj nové MRS ho bude mať) spriahnutú so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Štyri piesty vedia urobiť 185 kW a 320 Nm, a všetko poslať na kolesá zadnej nápravy. S funkciou launch control zvládne stovku za 4,5 sekundy.

Sofistikovanosť celého auta ešte podčiarkuje podvozok – vpredu aj vzadu sú dvojité lichobežníky. Ich kinematika je lineárna, takže sa počas prepruženia nemení geometria kolesa. Vďaka tomu nie je podvozok extrémne tvrdý a dokonca je aj bez adaptívneho pruženia. Jednoducho ho netreba. A aby pozitívne naladenie podvozka nekazila zbytočná neodpružená hmota v podobe ťažkých diskov, sú kované od firmy Otto Fuchs (Fuchsfelge) a obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport 4, vpredu 205/40 R18, vzadu 235/40 R18.

Na cesty aj okruhy

               Vodič má k dispozícii tri jazdné režimy - Normal, Sport a Track, pričom sa mení charakteristika odozvy škrtiacej klapky, posilňovača riadenia, rýchlosti radenia, zvuku výfuku a stabilizačného systému. Menia sa aj údaje zobrazované na displeji pred vodičom – v režime Sport a Track je preferovaný otáčkomer s veľkou číslicou zaradeného prevodového stupňa aj s optickou signalizáciou momentu radenia.

               Na okruh ale treba prilbu. Aj na tento fakt v Alpine mysleli. A110 má totiž dva batožinové priestory. Predný má objem 100 litrov s takým tvarom, aby sa doňho zmestili dva kufríky veľkosti príručnej batožiny do lietadla (cabine bagage). Zadný má objem 96 litrov a vedľa seba sa doňho zmestia dve prilby. Dômyselné.

               Hltači zákrut si jednoznačne prídu na svoje. Už zostáva len šetriť a dúfať, že čoskoro s dostavajú všetky naše diaľnice aby sa vyčistili okresky a mohlo sa začať poriadne jazdenie. Veď aj u nás je toľko krásnych ciest...

 

 


  • a110,alpine,

GALÉRIA - 43 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ