Alpina B4 S Bi-Turbo: Vždy je priestor na úpravy

Tentoraz si zobral na paškál „4er“ kupé a kabriolet. Samozrejme, optiku prispôsobili menu Alpina, no nezostalo len pri nej. Benzínový trojlitrový šesťvalec prišiel o turbodúchadlo! Žiadny stres. Jedno twin scroll-ové bolo nahradené dvoma umiestnenými za sebou – menšie pre kŕmenie v nižších otáčkach, väčšie vo vyšších. Aby motor zvládol poriadnu porciu výkonu, sériový kľukový hriadeľ bol nahradený kusom z vysokopevnostnej ocele. Navyše, posilnené bolo aj chladenie, pribudol i chladič oleja. Do zberných surovín putoval aj sériový výfuk. Nový dodal Akrapovič, oproti pôvodnému je ľahší o 7,5 kg. Osemstupňová automatická prevodovka ZF zostala, má však preprogramovaný riadiaci softvér.

               Pozmenená bola charakteristika pružiaco-tlmiacich jednotiek, pričom bola zmenená aj geometria. Vpredu sú štvorpiestikové brzdy s 370 mm kotúčmi, vzadu dvojpiestikové s 345 mm kotúčmi.

               A parametre? Sú dosť slušné. Maximálny výkon je 324 kW pri otáčkach 6 250 min-1 (motor točí maximálne 7 000 min-1), maximálny krútiaci moment 660 Nm pri otáčkach 4 500 min-1, 0 – 100 km/h za 4,2 s (4,3 s Cabrio) a maximálna rýchlosť 306 resp. 304 km/h.

 


  • alpina,bmw,

GALÉRIA - 5 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ