9 vízii budúcnosti zo Šanghaja

Mercedes-Benz A Concept

Dizajnové cvičenie na tému nasledujúcej generácie kompaktných Mercedesov. Od súčasného CLA sa odlišuje kolmejším C-stĺpikom, čo dodáva dynamickej karosérii výraznejšiu eleganciu. Efektné predné svetlá vytvorila UV farba na krycom skle.

Citroën C5 Aircross

Hoci je to sériový model, do Európy dorazí až v roku 2018. Novinka sa s rázvorom 2,73 metra (Peugeot 3008 na rovnakej platforme EMP2 má 2,68 m) zaradí medzi najväčšie kompaktné SUV. Citroën stavil opäť predovšetkým na komfort, okrem príjemného interiéru s pohodlnými sedadlami a množstvom odkladacích priestorov sa o to postará podvozok s technológiou Progressive Hydraulic Cushions. Novú podobu slávneho hydraulického odpruženia predstavujú vankúšiky na oboch koncoch pružiacich jednotiek namiesto tvrdého mechanického prepojenia. Na palube nebude chýbať armáda asistentov a ďalších trendy prvkov v podobe digitálnych prístrojov. Do terénu však musí stačiť Grip Control, pohon všetkých kolies ponúkne len dobíjací hybrid.

Lynk & Co 03

Čínsky projekt zdieľaného auta v spolupráci s Volvom predstavil nový model – sedan 03. Zatiaľ ide len o dizajnový koncept bez technických detailov, predpokladám však rovnako ako pri SUV 01 platformu CMA od Volva. Šéf projektu Allan Visser navyše oznámil doživotnú záruku na autá a bezplatný prenos dát. Auto je primárne určené pre mladú generáciu (vo veku 34 rokov som už evidentne starý dedo) s predajom cez internet a netradičnými možnosťami financovania mobility.

Audi eTron Sportback

SUV kupé s LED vonkajším osvetlením s netušenými schopnosťami poháňajú tri elektromotory: jeden na prednej náprave a dva na zadnej náprave. Ich celkový výkon je 320 alebo 370 kW (režim Boost), akumulátor s kapacitou 95 kW stačí na viac ako 500 km dojazdu. Auto sa do výroby chystá v roku 2019 ako druhý sériový elektromobil značky (zrejme ako Q6), s rázvorom 2,93 metra je veľké asi ako A7 Sportback, impozantný postoj mu dodávajú 23-palcové kolesá.

VW I.D. Crozz

SUV kupé so schopnosťou autonómnej jazdy a augumentovanou realitou poháňajú elektromotory s celkovým výkonom 225 kW, akumulátor stačí na 500 km dojazdu. Auto sa do výroby chystá v roku 2020 ako člen novej rodiny elektrických modelov I.D.

Škoda VisionE

SUV kupé so schopnosťou autonómnej jazdy (úroveň 3) poháňajú dva elektromotory: jeden na prednej náprave a jeden na zadnej náprave. Ich celkový výkon je 225 kW, akumulátor stačí na viac ako 500 km dojazdu a disponuje indukčným dobíjaním. S rázvorom 2,85 metra je toto auto väčšie ako Kodiaq, špecialitou sú dvere otvárané od seba a LED Matrix svetlá doplnené LED pásom okolo celej karosérie.Škoda do výroby chystá do roku 2025 päť elektromobilov.

Renault R.S. 2027 Vision

Vízia monopostu F1 na rok 2027 stále počíta s tým, že ho bude pilotovať človek, teda žiadne autíčko na diaľkové ovládanie v mierne 1 : 1. Aj keď vo výbave je autonómny režim, ktorý sa aktivuje pri nehode. Aby bolo pilota lepšie vidieť, dostane transparentný krytý kokpit a transparentnú helmu. Ďalším šou-elementom sú LED svetlá na aktívnych krídlach a v kolesách. Pohon zostane hybridný, Renault však predpokladá výrazne väčšiu kapacitu akumulátorov s možnosťou čisto elektrickej jazdy napríklad v boxoch a najmä iba polovičnú nádrž na benzín. Čerešničkou je pohon a riadenie všetkých kolies.

Qoros Model K-EV

Už som si myslel, že po marketingovom cvičení v Bratislave to táto značka zabalila, v Číne však prežíva ďalej a začala sa kamarátiť s Koenigseggom. Okrem toho, že používa jeho motor bez vačkových hriadeľov (každý ventil má svoj hydraulicky ovládaný aktuátor s plne variabilným nastavením). Okrem toho spoločne vyvinuli aj tento elektromobil s 800V architektúrou ako má Koenigsegg Regera a s výkonom 960 kW (tri motory), ktorý začnú vyrábať v roku 2019. Okrem zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 2,6 sekundy zaujme asymetrickým riešením dverí, na vodičovej strane sa otvárajú hore, na spolujazdcovej klasicky s možnosťou výškového posuvu, zadné pravé sú štandardne posuvné. Interiér je rovnako ako veľká časť karosérie z uhlíkových vlákien.

NIO ES8

Značka elektromobilov sa uviedla do sveta superrýchlym EP9 s výkonom 1 000 kW (obehlo Severnú slučku za 7:05,12 min.), na ktorý už prijíma predobjednávky. Aj model ES8 je však impozantný, sedemmiestne SUV pre Čínu má rázvor 3 metre, je postavené z hliníka na podvozku so vzduchovým odpružením, nechýba pohon všetkých kolies s motormi vpredu aj vzadu. Zaujme však najmä ľahko vymeniteľným akumulátorom, ktorý mu umožní pokračovať v jazde podstatne rýchlejšie než pri akomkoľvek dobíjaní. Jej parametre ako aj dojazd výrobca nezverejnil, Číňania si ho budú môcť kúpiť od budúceho roka.


GALÉRIA - 80 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ