
Na získanie výkonu tristo konských síl (221 kW) mali autá kedysi väčší zdvihový objem aj počet valcov od tých dnešných. Napríklad Ferrari 348 malo takéto stádo z 3,4 litrového V8. Dnes dokážu zo štyroch valcov a objemu vytlačiť automobilky ešte viac. Tu je osem najsilnejších automobilov so štvorvalcami, ktoré sa dnes dajú kúpiť.
Mercedes-AMG A45 4Matic
- Zdvihový objem: 1 991 cm3
- Najvyšší výkon: 280 kW (380 k) pri 6 000 ot./min
- Najvyšší krútiaci moment: 475 Nm pri 2 250 – 5 000 ot./min
- Najvyššia rýchlosť: 250 km/h (270 km/h s AMG Driver’s Package)
- Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 4,2 s
- Spotreba paliva (kombinovaná): 7,3 l/100 km
Volvo S60 Polestar
- Zdvihový objem: 1 969 cm3
- Najvyšší výkon: 270 kW (367 k) pri 6 000 ot./min
- Najvyšší krútiaci moment: 470 Nm pri 3 100 – 5 100 ot./min
- Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 4,7 s
- Najvyššia rýchlosť: 250 km/h
- Spotreba paliva (kombinovaná): 7,8 l/100 km
Porsche 718 Boxster/Cayman S
- Zdvihový objem: 2 497 cm3
- Najvyšší výkon: 257 kW (350 k) pri 6 500 ot./min
- Najvyšší krútiaci moment: 420 Nm pri 1 900 – 4 500 ot./min
- Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 4,4 s
- Najvyššia rýchlosť: 285 km/h
- Spotreba paliva (kombinovaná): 7,3 l/100 km
Ford Focus RS 2.3 EcoBoost
- Zdvihový objem: 2 261 cm3
- Najvyšší výkon: 257 kW (350 k) pri 6 000 ot./min
- Najvyšší krútiaci moment: 440 Nm pri 2 000 – 4 500 ot./min
- Najvyššia rýchlosť: 266 km/h
- Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 4,7 s
- Spotreba paliva (kombinovaná): 7,7 l/100 km
Honda Civic Type R 2.0 VTEC TURBO
- Zdvihový objem: 1 996 cm3
- Najvyšší výkon 235 kW (320 k) pri 6 500 ot./min
- Najvyšší krútiaci moment: 400 Nm pri 2 500 – 4 500 ot./min
- Najvyššia rýchlosť: 272 km/h
- Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 5,7 s
- Spotreba paliva (kombinovaná): 7,7 l/100 km
Audi TTS Coupe 2.0 TFSI quattro
- Zdvihový objem: 1 984 cm3
- Najvyšší výkon: 228 kW (310 k) pri 5 800 – 6 200 ot./min
- Najvyšší krútiaci moment: 380 Nm pri 1 800 – 5 700 ot./min;
- Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 4,9 s
- Najvyššia rýchlosť: 250 km/h
- Spotreba paliva (kombinovaná): 7,3 l/100 km
Subaru WRX STI
- Zdvihový objem: 2 457 cm3
- Najvyšší výkon: 221 kW (300 k) pri 6 000 ot./min
- Najvyšší krútiaci moment: 407 Nm pri 4 000 ot./min
- Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 5,2 s
- Najvyššia rýchlosť: 255 km/h
- Spotreba paliva (kombinovaná): 10,4 l/100 km
Jaguar F-Type
- Zdvihový objem: 1 997 cm3
- Najvyšší výkon 221 kW (300 k) pri 5 500 ot./min
- Najvyšší krútiaci moment: 400 Nm pri 1 500 – 4 500 ot./min
- Najvyššia rýchlosť: 250 km/h
- Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 5,7 s
- Spotreba paliva (kombinovaná): 7,2 l/100 km
Niektoré motory v zozname sa dodávajú aj do iných modelov (2.3 Ecoboost-Ford Mustang, 2.0 TSI-VW Golf R, Audi S3), z celkovej ponuky sú v tomto prípade vytiahnuté tie, ktoré z agregátu vyťažia najlepšie parametre. Zoznam neobsahuje všetky štvorvalce nad 300 k, nad touto hranicou je napríklad aj Volvo S/V/XC90 vo verzii T6. Nakoniec ešte jeden tip na najdostupnejších 300 koní:
Seat Leon Cupra 300 2.0 TSI
- Zdvihový objem: 1 984 cm3
- Najvyšší výkon 221 kW (300 k) pri 5 500 – 6 200 ot./min
- Najvyšší krútiaci moment: 380 Nm pri 1 800 – 5 500 ot./min
- Najvyššia rýchlosť: 250 km/h
- Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 5,8 s
- Spotreba paliva (kombinovaná): 6,8 l/100 km
zabudlo sa na Mustang 2,3 Ecoboost ktory ma 4 valce a 310 koni. (odhliadnuc od faktu ze jediny Mustang co mi dava zmysel je 5,0GT)