8 kabrioletov: Štýlové leto a rýchly úpal do 8 000 €

Chceš ju zbaliť? Chceš ho zaujať? Keďže sa na Slovensku častokrát auto berie ako status alebo ukážka vkusu (či nevkusu) majiteľa, pokojne môže slúžiť aj ako prostriedok prvého kontaktu medzi ním a ňou, ňou a ním, ním a ním, ňou a ňou... A to už je veľká vec hodná poriadneho kabrioletu či roadstera (hlavne nech sa dá strecha zložiť). Preto zabudni na „konfekciu“, siahni po niečom prestížnom alebo aspoň menej tradičnom.

Audi A4 Cabriolet (2000 – 2006)

Automobilka so štyrmi kruhmi v znaku jednoznačne patrí medzi prestížne. Ledabolo hodené kľúče na stole rozžiaria nejedno suché ženské oko. O to viac, keď ku kľúčom môže patriť Audi A4 Cabriolet (generácia B6/8H). Vcelku fešné a dizajnovo dosť nadčasovo navrhnuté auto. Strecha je klasicky plátenná, interiér je koncipovaný ako štvormiestny – aj keď sedieť vzadu bez strechy chce poriadny kus odvahy. Zadné sedadlá preto slušne poslúžia na odloženie príručnej batožiny. A hlavne, chce to deflektor. Je skladací a jazda s ním je najmä pri vyšších rýchlostiach veľmi lahodná.

Fiat Barchetta (1995 – 2005)

Talianska dizajnérska škola je vždy opticky výnimočná. Presne taký je aj „malý čln“ alias Barchetta. U nás by som ho premenoval na „čln za pár šupov“. Ono, trošku renomé automobilky a hlavne absencia klimatizácie posunuli Barchettu na okraj záujmu. Ak však ale chceš jazdiť hlavne večer alebo za menej slnečne agresívneho počasia vedz, že váži pod 1 100 kg, čiže aj jednaosmička pod kapotou ju zvládne slušne rozhýbať. A ešte jeden dodatok – s červeným interiérom vyzerá fakt chutne.

Jeep Wrangler (1987 – 2006)

Keď úlet, tak poriadny. Povedal by som rovno s nadhľadom. Jeep Wrangler je síce ortodoxný off-road, v podstate na ceste aj relatívne nekomfortný, ale ohúriť vie. V ponuke sa dajú nájsť modely dvoch generácií – YJ a TJ. Dôležité pri oboch je stav strechy – roky a slnko + mechanické poškodenia nezastavíš. Super však je, že sa dá dať pekne úplne dole a jazdiť ako s plážovou buginou, alebo úplne demontovať a na zimu nasadiť pevné časti.

Mercedes-Benz CLK (1997 – 2002)

Druhou automobilkou so schopnosťou výroby rýchlych telesných kontaktov je určite aj Mercedes-Benz. Štatút majiteľa modelu CLK (prvej generácie, jemne sa dá chytiť aj druhá) môže byť v správnej spoločnosti dosť vysoký. Koncepčne je na tom podobne ako Audi, čiže štvormiestny kabriolet. Vzhľadom na štýl, ktorý ponúka, netreba nutne siahať po výkonnom motore, pokojne stačia aj kompresorom preplňované štvorvalce.

P.S. Keby ťa CLK nebavilo, pozri sa po SLK.

Renault Wind (2010 – 2013)

Že ani netušíš čo to je? Ani sa ti nečudujem. Wind pochádza z éry, keď automobilkám zašibalo a začali robiť kabriolety s pevnou sklápacou strechou takmer z každého použiteľného modelu. Presne tak nejako vznikol aj Wind postavený na technickom základe Twinga druhej generácie. Malé dvojmiestne čudo s preklápacou strechou (o 180°) nebola ale žiadna veľkostná výhra. Vyššie postavy sa doňho bez trčania hlavy jednoducho nezmestili, alebo len s ťažkosťami.

Smart Cabrio (1998 – 2007)

Aj malé vie byť zlaté, a vcelku aj dosť praktické. Smart bol „pokus“, ktorý ale prežil už ako tretia generácia až do súčasnosti. Prvá je ale jednoducho prvá a za mňa aj najviac vydarená. Počítam, že mnohí budú krútiť hlavou, ale do mesta a po meste a aj trošku mimo neho ide o vcelku použiteľný dopravný prostriedok. Robotizovaná prevodovka je síce tragicky pomalá, ale chce to zvyk aj cit. Motor je vzadu, aj batožinový priestor (rovno nad ním). Možno nie je síce priamo na balenie, ale pre ženy či devy ako prvé šoférske náradie určite.

Volkswagen Eos (2006 – 2015)

Eos je veľmi zaujímavá „mašinka“ postavená na platforme Golfu Mk5. Zaujímavá a jedinečná je vcelku komplikovaná strecha. Umožňuje totiž nielen celkové zloženie, ale aj čiastočné odtiahnutie panela nad hlavou (ako strešné okno). Spomedzi mnohých podobne koncipovaných konkurentov (s pevnou sklápacou strechou) považujem Eos za najviac použiteľný na normálny život. Ale „bacha“ na stav strechy resp. jednotlivých pohyblivých častí.

Volkswagen Golf Cabriolet (1980 – 1993)

Nakoniec chuťovka (aj to len pre istú skupinu klientov) vyžadujúca veľkú starostlivosť – Golf Mk1. Auto, ktoré neraz býva staršie ako prípadný majiteľ. Ale aj auto, ktoré sa už dá nazvať kultové. Nemá vo výbave v podstate nič moderné ... ale to nehrá roľu. Ak nie je karoséria hrdzavá a strecha drží po hromade, už len ruka von a pomaly hltať kilometre.


GALÉRIA - 9 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ