8 extrémnych testov na preverenie kvality auta

Odolnosť auta a prípadné zlyhanie nemajú vplyv iba na jeho funkčnosť, ale aj bezpečnosť. Jednotlivé komponenty aj celé auto sa preto pozorne testujú, aby sa dalo predpovedať ich opotrebovanie v rôznych podmienkach. Väčšina skúšok sa vykonáva ešte vo fáze prototypu, ich cieľom je zaručiť kvalitu a spoľahlivosť finálneho produktu. Najprv si však auto prejde tortúrou.

Tridsaťkrát okolo sveta

Zhruba 50 inžinierov s autom najazdí pri testoch viac ako 1 200 000 kilometrov ročne v extrémnom teréne. Všetky podvozkové časti a kolesá musia zvládnuť ruskú zimu aj peklo na púšti v Maroku.

3 000 km na šotoline

Podvozok aj podblatníky dostanú zabrať pri dlhej jazde po nespevnenej poľnej ceste, kde sú ostreľované tisíckami kamienkov. Na nerovných terénoch prejdú v testoch 3 000 km.

20 000 x nástup a výstup

Poťahy sedadiel skúša špeciálny robot, ktorý simuluje neposedné mrvenie vodiča a spolujazdca aj nasadnutie do sedadla a vystúpenie 20 000 krát za sebou.  

20 000 sklopení

Trvácnosť a funkčnosť mechanizmu zadných sedadiel sa skúša tak, že sa sedadlo 20 000 krát za sebou sklopí a vráti do pôvodnej polohy. Keby sa po tomto niekomu zaseklo, tak už neviem.

5 000 stlačení

Každé tlačidlo či otočný ovládač sú nositeľom dojmu z kvality na dotyk, venuje sa im preto extra pozornosť. Pri testoch zažije jedno tlačidlo až 5 000 stlačení. Tieto skúšky sa vykonávajú tri roky pred uvedením auta na trh.

30 000 zatvorení dverí

Zvuk zatvárania dverí je jedným z faktorov, ktorý robí pri kúpe na zákazníka podstatný dojem. Aby dvere fungovali mäkko, bez trieskania a hrkotania otvoria a zatvoria ich 30 000 krát.

2 500 litrov vody

Test tesnosti auta sa vykonáva na sériových modeloch smerujúcich k zákazníkom. Predtým sa vozidlo poriadne osprchuje, pri simulácii dažďa dostane dávku 2 500 litrov vody, z ktorej sa nič nesmie dostať dnu.

2 milióny km na cestách

Posledný test pred cestou do predajne absolvuje auto pri fabrike, kde sa testuje, či auto brzdí, nevydáva žiadne podivné zvuky a všetko správne funguje. Testovací vodiči takto najazdia 2 milióny km ročne.

 

 


  • seat,testovanie,

GALÉRIA - 8 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ