7 zaujímavostí o výrobe karosérie nového Audi A8

Továreň ako dve eiffelovky

Na výrobu novej karosérie Space Frame musela byť upravená aj továreň v nemeckom meste Neckarsulm, kde sa bude vlajková loď vyrábať. Celkovo až 14 400 ton ocele sa použilo len na 41 metrov vysokú karosáreň, dva krát toľko ako sa použilo na Eiffelovu vežu v Paríži.

14 spôsobov spájania

Výroba a konštrukcia karosérie je natoľko komplexná, že sa pri nej využíva až 14 spôsobov spájania jednotlivých dielcov do jedného celku. Okrem studených procesov ako falcovanie sa využívajú aj teplé. Chuťovkou je diaľkové laserové zváranie hliníka, vďaka ktorému je výroba podstatne efektívnejšia. Presné polohovanie laserového lúča a regulácia teploty totiž redukujú riziko prasknutia hliníka kvôli vysokej teplote.

Hliník v hlavnej úlohe

Karoséria Audi A8 bude pozostávať zo štyroch materiálov: hliník, oceľ, horčík a uhlík. Najviac je hliníka, ktorý má na celku podiel až 58 percent.  Používa sa v troch podobách: odliatky, extrudované profily a lisované plechy.

Oceľová klietka

Skelet chrániaci posádku v kabíne je vyrobený pre maximálnu bezpečnosť pasažierov z dvoch druhov ocele. Okrem obyčajnej používa aj vysoko-pevnostnú, z ktorej sú spodné prahy, A a B stĺpiky a predná časť rámu strechy.

Inteligentná zmes

Na správnych miestach použili v Audi aj iné materiály. Vpredu je výstuha z horčíka, ktorá je oproti predchádzajúcemu riešeniu ľahšia o 28 percent. Ku skeletu je pripevnená v troch bodoch a za úlohu má zvýšiť torznú tuhosť karosérie. Za rovnakým účelom je vzadu panel z plastu posilneného uhlíkovými vláknami. Na celkovej hmotnosti materiálov sa podieľa iba jedným percentom, k tuhosti karosérie však pridáva 33 percent.

Viac hmotnosti pre blbosti

Napriek snahe o odľahčovanie bude skelet asi o 50 kg ťažší ako v predchádzajúcej generácii. Môže za to predovšetkým prispôsobovanie sa bezpečnostným reguláciám a emisiám, kvôli ktorým je auto pripravené aj na alternatívne pohony. Jedným z takých je napríklad nutnosť lepšej ochrany akumulátora.

Viac priestoru

Na zadných sedadlách dostanú pasažieri trochu extra miesta pred kolenami aj na hlavou, určite ho bude štedro, ako je v takýchto limuzínach zvykom. V materiáloch figuruje aj predĺžená verzia A8L, ktorá ponúkne miesta ešte viac.


GALÉRIA - 18 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ